Blommig fredag / Blooming Friday

Echinacea purpurea 'Green Jewel'




Denna skönhet fick komma med mig hem efter ett besök på Ulriksdals växthus i våras. Nu blommar hon med en blomma och jag gillar den härliga limegröna färgen ....förhoppningsvis överlever hon vintern och kommer med flera blommor nästa år :)
/ One springday this beauty come home with me after a visit at Ulriksdals gardenhouse. Now she´s blooming with only one flower ...but so beautiful! I´love the limegreen colour. Hopefully she survive the winter and give more flowers next year :)

Besök bloggen Roses and Stuff och se fler blommig fredag
/ Visiting Roses and Stuff and see more blooming Friday



11 kommentarer:

  1. Ja, den var läcker, Monica!
    Trevlig Helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  2. Tjusig! Undra hur mina har överlevt regnstormaren det senaste dygnet... :) Ha det :)

    SvaraRadera
  3. Verkligen fin! Tack för kommentaren och att du blir nyfiken på att vandra runt i min trädgård. ;o) Trevlig helg, Petra

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken skönhet - gillar!! Hoppas den klarar vintern och du får njuta flera år av den blomman.
    Underbara pellisar i ditt föra inlägg.
    Ett par av dem har jag också och hoppas de övervintrar, det önskar man ju varje höst, när man stuvar in dom på vinterförvaring.
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  5. Du, den var bara helt underbar. Måste kolla om den finns som frö till nästa år. Verkligen spännande!

    SvaraRadera
  6. Green Jewel - vilken juvel! Den skulle kunna få flytta in här...
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Ja, den där gillade jag! Green Jewel ska jag försöka lägga på minnet till nästa vår....../Anette

    SvaraRadera
  8. Hej Monica! Verkligen läcker, vilken färg, vi kanske kan träffas på Ulriksdal någon dag i höst. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  9. En blomma för mig! Riktig läcker i färgen.
    Den måste jag lägga på minnet...alla mina dog i vintras. Så jag måste köpa nya:)

    SvaraRadera
  10. Grönt e skönt....Ha det-Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...