Fototriss / Three of a kind



Temat denna vecka är Smultronställe och för mig är det min trädgård...det är platsen att vara på/i just nu :)
Nu blommar det som mest och bäst. Växthuset bjuder på gurkor och snart mognar tomaterna. Där finns Chilli och Gyllenbär och en och annan pellis ...I blomlådorna på framsidan blommar de röda hängpelargonerna som aldrig förr....och det är härligt med semester så att man hinner njuta av allt. Det är bara vädret som inte riktigt är som man skulle vilja ha det. Men det är bara att "gilla läget" :)
Här hittar du fler Smultronställen ...

/ Theme of the week is Favouritespot and for me it´s my garden...there´s the place to be right now :) The blooming is fabulous just now. The greenhouse offer cucumber and soon the tomatos are ripening. There is chilli and physalis and some pelargonium....in flowerpots at front of our house, the red pelargonium is blooming like they never did before. Only the weather is´nt what I wish it should be ....but we just have to "like the situation" :)

You find more Favourit spots here...



11 kommentarer:

  1. Ja vilken härlig trärdgård, verkligen ett smultronställe. Bild nummer två är min favorit i trissen, supermysigt.

    SvaraRadera
  2. Ser ju ut som om det finns hur mycket som helst att fota av där i trädgårn. Snyggt :-)

    SvaraRadera
  3. Vilket smultronställe!
    Snygg rosenbåge med sittplats. Det måste vara härligt att ta en paus och känna doften av rosen... Vilken ros är det?
    Vädret är inte det bästa här heller. Just idag har det regnat hela dagen..som sagt, bara att gilla läget;) Kan ju blogga utan dåligt samvete:))
    Ha det gott resten av semestern!

    SvaraRadera
  4. Underbart härlig garden du har.. förstår du sätter den som ditt bästa smultronställe.. hade jag oxså gjort om jag hade haft någon.. jag får söka andra vägar:-)

    SvaraRadera
  5. Så sant, trädgården är ett smultronställe. Din Honungsros klättrar så fint. Nästa år är hon runt hela bågen. Önskar dig en fortsatt skön semester, jag börjar jobba idag igen, efter tre veckor ;O( Men det är kul att träffa kollegorna igen ;O)
    Kram, Petra

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder på dina smultronställen. Gillar bilden med bänken och de röda pellisarna, men alla bilderna har sin egen charm :)och skönt med egna små hörn som förgyller tillvaron.
    Må gott! Kram / Bea

    SvaraRadera
  7. Fantastiska bilder på Dina smultronställen. Jag får verkligen känslan av att vilja ta mig dit.

    SvaraRadera
  8. Det ser jättefint ut. Och vad trevligt att kunna odla både ögonfägnad och nyttigheter.

    SvaraRadera
  9. Hej Monica! Vilken drömträdgård du har. Håller med dig om vädret, nu måste det vända, nu är vi på landet igen så vi håller på att pyssla med lite av varje. Ha en skön fortsättning på ledigheten/Eva

    SvaraRadera
  10. Fina bilder från din vackra trädgård.

    SvaraRadera
  11. Trädgårdar är härliga att vara i! Dina bilder från din är verkligen fina. Vilka underbara pelargoner! Min favoritbild hos dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...