En annorlunda bukett ....När jag ser nåt som jag gillar är det svårt att få det ur huvudet :0 När jag bläddrade runt bland bloggarna såg jag skyltar som liknade dessa och tyckte att de var ursnygga. Sagt och gjort. Jag gick till Panduro och hittade A-4 ark i metall och elefanttråd. Klippte till lagom stora bitar och böjde "tråden". Skriver växtens namn på, gör ett litet hål och hänger på. Har så svårt att komma ihåg namn på mina växter så dessa passar mig perfekt .. Det är visserligen en hel del skyltar att göra, men det är kul och man behöver ju inte göra alla på en gång :)
/ A different kind of bouquet ...When I see something I like it´s hard to get it of my mind :0 I was surfing around among bloggers, I find similar nameplates, for plants. I went to Panduro and find sheet of metal and elephant thread. It became these plates and I´m so pleased :) Maybe I can remember the name of my plants now....:) I only did a few ....but another day I do some more....



12 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Och snyggt blir det! Jag har också så svårt för att komma ihåg namn men man vill inte ha för uppseendeväckande etiketter i landen heller. Ett bra tips!Tack!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Roliga skyltar. Ja du, idéer finns många och man väljer dem som passar en bäst. jag brukar samla platta stenar på stranden och skriver plantornas namm med en permanent tuschpenna på dessa.
    Sedan ligger dem tät intill plantorna jag alltid glömmer namn på. Ha en fin dag, Petra

    SvaraRadera
  3. Dom var jättefina! Man skulle kanske härma.......fast det skulle ju bli en fasligt massa skyltar förstås;-)
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Kul och snyggt. Bra mycket bättre än de där vita platsbitarna jag tvingas ha för att komma ihåg.

    SvaraRadera
  5. Jätte snygga skyltar du gjort Monica!!
    Tack för tipset.

    SvaraRadera
  6. Åhhhh - det var verkligen fina skyltar! Vilken trevlig ide! Mina skyltar är så trista, vita plastbitar, klippta från glasslådor i plast men texten försvinner inte. Har några små träskyltar och klart, borrar jag hål i dem så... :) Tack för tipset och ha en bra dag 8`)

    SvaraRadera
  7. Snacka om att vara kreativ och dom blev ju hur snygga som helst. Vackert skriver du dessutom. Är ju något du skulle sälja här på din blogg. Är säkert flera som skulle vilja köpa utav dig.
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga små skyltar i en fin och annorlunda bukett. Gillar! Har du skrivit själv? Så vacker handstil :)
    Tack för tipset! Kram / Bea

    SvaraRadera
  9. Oh om bara tiden kunde räcka till--så vill man ju göra så mycket--
    Snyggt jobbat tjejen
    Ha det--Maria

    SvaraRadera
  10. Vilka snygga skyltar.. såna där skulle jag behöva också. Får kika efter det nästa gång jag är på panduro.. problemet är väl att få texten att sitta kvar tills nästa år.. De jag skrivit på plast iofs försvinner sakta men säkert oftast tills nästa år.. kommer du på nåt bra så skriva gärna det.. Ha det gott Monica..

    SvaraRadera
  11. De är verkligen fina, som smycken i rabatterna.
    Kramar Trollmor

    SvaraRadera
  12. Hej! Hur kommer det sig att jag inte blir förvånad. Det bor en konstnär i dig, det har jag sagt tidigare. Verkligen kreativt..personligt...snyggt.
    Ha en skön helg i detta ruggiga väder/Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...