Det blir aldrig som man tänkt sig.../ It never goes like you emagine ...

....Jag hade tänkt hinna med mycket i trädgården i helgen men timmarna bara springer iväg :) Lördagen tillbringade jag i pappas täppa. Planterade i blomlådor och snyggade till lite. På kvällskvisten var det dags att klä sig till fest....Min systers sambo fylde 50 och deras dotter 15 år. Där bjöds på mat och dryck och timmen blev sen.....I dag har bl.a. Dahlior planterats, rosen Karen Blixen kommit på plats och sticklingarna som jag glömt att jag skickat efter :) har oxå kommit i jord. Från Odla.nu hade jag beställt Brunnäva, Chokladblomma, Sommarljus och julros ....:)
/ I´ve planed to do so much this weekend, but there is not enough hours in a 24-hour period :) Saturday I was working in my daddys garden patch. Planted some summerflowers and tidy up a bit. At the evening we was congratulated my sisters partner at his 50:th and their daughters 15:th birthday. Today I have been planted Dahlia, the rose 'Karen Blixen' and the cuttings I´ve forgot I orderer from Odla.nu :) This is what I get: Geranium phaeum, Cosmos atrosanguineus, Gaura lindheimeri and Helleborus .... :)

Blommar just nu / Flowering just now:
Inget namn / No name...


'Sneekrone' har bara en enda blomma i år / Just one flower this year.




American blueberry



Lewisia Inget namn / No name....



Må så gott alla :) Be well everybody :)


4 kommentarer:

  1. Ja du, det där med tiden som bara rusar iväg känner vi alla.
    Men vad gör det? Man gör det man hinner med och resten få vänta, jag sade till ogräset som vill bli plockat: väx du ett tag till så ser jag dig lättare när du blir större....och i stället för att gå på alla 4a läste jag en bok i hängmattan. Ha en trevlig veckostart. Hälsningar, Petra

    SvaraRadera
  2. Visst är det fullt upp vid den här tiden på året. Så mycket som ska hinnas med.
    Blåbärsbusken är så fin. Har också en och den är dekorativ hela året. Får din också en fantastisk röd höstfärg?
    Kul med lite nyinköp. Brunnäva köpte jag förra helgen. De är så söta! Igår fick jag äntligen tag i Jätterams till mitt woodland. Hoppas det kommer att trivas.
    Ha det så gott! /Anette

    SvaraRadera
  3. Visst är det mycket som man skall hinna med såhär i försommartid, men man får ta det som det kommer :)
    Ljuvliga bilder på dina blomster, jag blir sååå sugen på en Rhododendron ;) Är dom månne frostkänsliga? Det är nog min stora plåga just nu nämligen!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder du visar. TAck!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...