Daggrosen / Rosa glauca

Måste bara visa den vackra Daggrosen. För ett par år sedan tiggde jag till mig en liten planta från min svågers stora buske på landet :) Den har vuxit till sig ordentligt men den får inte bli för stor, så jag klipper den för att hålla den i den storleken jag vill ha den :) Jag tycker den är så vacker med de grågröna bladen och den lilla rosa blomman .....Tyvärr så gillar bladlusen oxå daggrosen.
/ I had to show you the beautiful Rosa glauca. A couple of years ago, I beg my brother-in-law for a small plant from his big, big plant at his countryhouse garden :). The plant is growing big and I have to cut it so I can keep it the size I want. I love this rose and so do the lice......







5 kommentarer:

  1. Härlig planta!
    Var det en rotskott du fick med dig hem? Gillar färgen skarpt.
    Hälsningar, Petra

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vilken söt ros, är det en klätterros? Visst hade jag gjort lite roliga fynd, var på loppis idag också men glömde att lägga in en bild på dem. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  3. Ja den var söt. Kul med annorlunda färg på bladen:)

    SvaraRadera
  4. Inte en bladlus så långt ögat når. Härligt! Gillar den färgen. Den liknar dessutom den ros jag köpte som Constance Spry, som visade sig vara något helt annat!! /Anette

    SvaraRadera
  5. gillar också daggrosen. Har den på flera ställen, men en av dem har drabbats av rosrost. Har aldrig hört talas om att det kan hända, men, men. Jag sågar och tar bort och håller rent.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...