Blött, blött, blött...../ Wet, wet, wet ...

Det går ju bara inte att låta bli att kommentera vädret när en hel helg regnat bort....Hela sista dygnet har det verkligen "stått som spön i backen". Det känns som om det aldrig kommer att bli sommar och sol som jag längtar så mycket efter.
/ I can´t help comment the weather when the whole weekend be washed out.....The last 24 hour it been raining a lot! I ´m longing for summer and sunshine ....this is not the weather it should be at summer....


Helgen har i alla fall varit bra och det finns ju annat att göra än att jobba i trädgården ...eller :) Jag har fått rå om mitt lilla hjärtegull hela helgen och det gör mig så glad :) Hon har bl.a. hjälpt till att skruvat ihop nya stolen vi köpt och hon har ritat och så måste hon ju kolla vad Kent har för sig ute i regnet ...:) Hon fick låna mitt paraply och det var inte så lätt att balansera :) Men, men skam den som ger sig......
/ Actually the weekend have been nice anyway. There is other thing to do but gardening....or :) My sweet, sweet grandchild has been with us the whole weekend and that makes me happy :) She has been helping us to screw together her new chair and she has been drawing and naturally she had to take a look what Kent been doing, out there in the rain ....:) An umbrella is good to have and she looked so cute out there in the rain :)


Den första Pionen att slå ut i min trädgård vet jag inte namnet på. Det är nån bondpion som vi satte på landet, då vi fortfarande bodde där ibland.....Jag tog faktiskt med mig den när vi flyttade därifrån.
/ The first Peony that´s blooming in my garden is this red one. I don´t know the namne. It comes from our place in the country, we use to have and I actually dig it up when we leave from there.



6 kommentarer:

  1. Inte är det nåt kul sommarväder precis, men jag ser att du haft det mysigt ändå! Vacker pion, väntar fortfarande på mina! /Anette

    SvaraRadera
  2. Hej! Ditt hjärtegull är verkligen söt. Man skulle vara barn igen, för dem finns inget dåligt väder..... Middagen gick fint, blev bara lite kvar som vanligt, det får bli matlåda till imorgon. Sov gott/Eva

    SvaraRadera
  3. HEJ!
    Hittade hit via en annan blogg. Har tittat runt på alla fina blommor du har och vilket ljuvligt litet hjärtegull du har.
    Ha en skön vecka.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Ja inte blir det alltid som man planerar det:) Men idag, just nu, är det uppehåll så nu väntar en hel del trädgårdsarbete. Jag är så glad att mina pioner inte heller slagit ut ännu men blir det varmare så kommer de säkert alla sorter samtidigt.
    Du verkar ha haft en mysig helg ändå ;)Förstår att du njutit...
    Må så gott!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Jo, det är ju synd att det aldrig kan var alldeles lagom av allt.

    SvaraRadera
  6. Trist med regn, det finns faktiskt trevligare saker att uppleva ;)
    Får bara hoppas att det bådar för ett vackert midsommarväder.

    Nu hoppas jag bara att regnet slutar idag, att jag kan göra mina planteringar klara!!

    Vilken söt flicka och förstår att du trivs i hennes sällskap.
    Vi har också två barnbarn som brukar sova över då och då, varvid all tid är fokuserad på dom just då!

    Ha en fin dag! /Bea

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...