Blomsterkavalkad / Cavalcade of flowers

Åååhhh.....vad det är härligt med allt som blommar nu :)
/...It´s so lovley with all the flowers blooming :)

Dahlian 'Kurrebo'


Namnlös bondPion
/ Peonia x festiva


Himmelsträdet, som jag övervintrat flera år nu.


Irisen 'White Swirl'



Rödbladig Oxalis
/ Oxalis triangularis


Daggros (annan sort än den i förra inlägget)
/ Rosa glauca



Må så gott i värmen. Själv längtar jag till semestern nu. Har två veckor kvar att jobba.......
/ I´m longing for vacation...but there is still two weeks to work ....


4 kommentarer:

  1. Börjar också längta till semester..tre veckor kvar:)
    Det blommar fint hos dig med se jag på bilderna. Tänk Dahlior har jag inga..så synd känner jag nu när jag ser din bild!

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt,! Nu "exploderar" alla blommorna i värmen och det går så fort!
    Snart semester för min del och det känns utmärkt!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. Ha det so gott i somamrvärmen!
    Underbara blommor ser man nu överallt. Fina bilder !
    Petra

    SvaraRadera
  4. Hejsan i sommarvärmen! Är hemma en kortis, vilka fina växter du har i trädgården, den sista rosen liknar en nyponros..mycket söt..har du några klätterrosor, om du har, kan du rekommendera någon tålig sort.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...