Ytterligare en härligt solig helg är till ända! Lördagen tillbringade jag med aktieklubben hos en av oss som gått i pension och flyttat utanför stan. God mat och trevligt sällskap = en trevlig dag :)
/ Another sunny weekend is over! Saturday I was together with my friends. Tasty food and nice company = a nice day :)


I dag har vi haft besök av barnbarnet och hon hjälpte till att rensa lite i dammen :) Kent har oxå sågat ner hälften av den STORA häggen invid växthuset. Vi har pratat om det länge och nu blev det då äntligen av...och det blev såååååå bra :) Just nu håller han på att mala ner de grenar som inte är för stora, i kompost kvarnen. Det är jätte bra att lägga i rabatter och krukor för att hålla kvar fukten i jorden.
/ Today my grandchild visit us and she was helping Kent to clean the pond :) Kent did also cut down halv of the BIG Bird Cherry next to the greenhouse. We have been talking about that for a long time and now it´s done ...and it´s looks great :) For now he´s using the mill for compote for the smaller branch. We use that compote for covering in flowerbeds and in pots to ceep the moist.



Jag är ju inte så mycket för att dra upp växter själv :0... men några frön har jag i alla fall satt. Förra helgen skolades vit Rosenskära om och denna helg var det Aster och Prydnadspumpa.
I veckan som gått "blev vi oxå med ny infart" d.v.s. Marksten lades i stället för det "jobbiga" gruset. Det är en historia i sig och den kanske jag berättar om i ett annat inlägg........
Jag har faktiskt satt pellisar och murgröna i mina "balkong"lådor på framsidan i dag ...det är nog lite tidigt men jag hoppas det inte blir -grader och i rabatterna blommar det :)
/ Last weekend I put my sowing of Cosmos in bigger pots ...today there was Pumkin for decoraton and Aster who got some bigger pots.
Last week "We have been with new entrance" i.e. markstone instead of gravel. It´s a story I maybe tell you another time ....
Maybe it´s to early but I have plant Pelargonium and Ivy in my "balconyboxes" at the front side of the house today. I just hope it´s not going to be below cero again ....and in the flowerbeds it´s blooming :)









7 kommentarer:

  1. Hejsan Monica! Vilket härligt väder vi haft i helgen, känner inte riktigt för att arbeta imorgon, men det är roligt det också. Vilka jättefina bilder och vad hon har växt ditt söta barnbarn. Ha en bra vecka/Eva

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få följa med i andras trädgård via bloggvärlden.
    Söt barnbarn, man ser hennes glädje att få hjälpa med.
    Ha en fin vecka,
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg!
    Kompostkvarns tankar har funnits här då och då. Så vi får se om det kan bli en sån framöver här med.
    Fina bilder, särskilt på maken och barnbarnet.

    SvaraRadera
  4. Hej på dej-nu har jag lagt in en egen bakgrundsbild-ta en titt på fix o trix så får du en direktlänkt till sidan om hur man gör----Maria

    SvaraRadera
  5. Det såg ut som om barnbarnet tyckte det var jättespännande! Vilka härliga blombilder du visar.
    Primulan är ju så söt!
    Jag brukar också vara tidig med att sätta ut mina sommarblommor. Det är ju lätt att täcka med fiberduk om det behövs. Eller lyfta in någonstans. I år har jag ju sått Rosenlisa så jag tänkte vänta med att se vilka färger det är. Dum som jag var så köpte jag en mixad påse........./Anette

    SvaraRadera
  6. Härlig bild med barnbarnet.. imorgon kommer min lilla sessa hit och ska vara med mig ett par timmar, så himla mysigt. Fina bilder på dina blommor.. och det var väl skönt att det blev lite gallring till slut.. Ha en skön vecka.. Moa

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder från din trädgård och på lilla barnbarnet!De vita löjnantshjärtana är mina favoriter. Tänk vilken fin form de blommorna har!
    Må så gott!
    Kram Ninni

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...