Söndag kväll / Sunday evning

En god, god rabarberkaka bakade jag i går till lördagsfikat. Receptet hämtade jag från bloggen Heavenly cupcake. Där finns mycket godis att pröva :)
/ Yesterday, to the saturday coffee, I baked a very good cake of rhubarb. I find the recepe at the blog Heavenly cupcake. There you can find a lot of sweets to try .....


Men det är knappt så det går att sitta ute och fika just nu. Häggen släpper sina blomblad och den stora sälgen ska vi inte tala om :( Det "snöar" sälgfrön och de yr omkring så man får i näsan och ögonen och så landar de i kaffet....
/ For now it´s no fun to take your coffee break outside :( The Bird Cherry let the flowers go for the wind and so do the Salix craprea. The seeds are everywere...in your nose and eyes and they land in your coffee cup.




På em i dag tog jag äntligen tag i mina gjutarplaner :) Man vill ju så gärna men tiden fylls med både det ena och det andra. Den här tiden på året prioriteras ju rabatter och växthus .....Nåja, jag har i alla fall gjutit i mina gipsformar bl.a. Ett hjärta och en pumpa. Hjärtat har jag gjort förut och det blev jättebra. Pumpan är jag inte så säker på att det lyckades. Formen blev inte lika bra .....
/ This afternoon I did some work whit concrete. I used my forms of plaster. It´s a hart and a pumpkin. We´ll se if it succeed...



I morgon går vi till jobbet igen :)
/ Tomorrow we go to work again :)



8 kommentarer:

  1. Blir så sugen på att gjuta när jag ser dina fina hjärtan.

    Oj så mycket "snö" ni har. Förstår varför du inte vill sitta ute och fika.

    Rabarberpajen...Mums!!!

    Alpclematisen såg jätte fin ut där den klängde på sin kompis.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Visst är det skönt att vara ledig några sammanhängande dagar. Pajen såg jättegod ut hoppas den smakade, fina bilder du visar. Nyfiken på pumpan, hur blev den? Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  3. kakan ser ju väldigt god ut...Rabarber är något som jag längtar efter. Brukar göra en paj med rabarber och maräng som är så god.
    Det där med att gjuta betong har aldrig blivir av för mig trots att jag köpte hem grejor till det. Kanske i sommar...Spännade att få se resultatet.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig header du gjort, inbjudande och vackert!!
    Kakan ser jättegod ut, blir riktigt sugen på att baka :)
    Betong är ett trevligt sommarnöje men rabatterna tar den mesta tiden ännu, kanske lite senare ;)
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  5. Det verkar vara så kul att gjuta och släppa loss fantasin med olika formar. Än så länge får jag njuta av era skapelser :-)
    Mums, vad gott med rabarberkaka till kaffet!
    Vilken vacker header du har gjort.
    Kramar Trollmor

    SvaraRadera
  6. Kakan ser inbjudande ut, ska gå och leta på sidan du rekommenderar.
    Formen ser bra ut, om du är missnöjd med den kan du kanske bättra till den? Fyller små hål innan du använder den till gjutning.
    Ha en fortsatt fin och solig vecka.
    Petra

    SvaraRadera
  7. Hmm så god tårta.. ja det är mycket bakat runt bloggarna idag.. inklusive hos mig själv.. *ler* Ja det yr och snöar allt möjligt just nu.. och just de där luddet sitter överallt har jag upptäckt när jag fotar NÄRA.. urk.. inte alls kul. Ha en skön onsdagskväll..Moa

    SvaraRadera
  8. Kan det vara så att det blivit en egen bakgrund--ljuvligt vacker-baka kaka-tyvärr funkar inte för mej-har inga bakfingrar men lite gröna har jag....Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...