Julrosor....utan namn. Det står Mix på etiketten :) Hur som helst så är jag lycklig över att de behagar visa sina vackra blommor för mig. Kungsängsliljan blommar oxå nu och i år har jag fler är förra året :)..och till sist den underbart söta lilla påskliljan. Förra året var det någon vänlig bloggare som talade om hennes namn för mig. Tyvärr hittar jag det inte ...upplys mig gärna igen :)
Så fort man sticker ut näsan så känner man det....Häggen som börjar sprida sin doft. Det kommer ju en tid när den har blommat över och "slänger" omkring alla blombladen överallt så man tror att det snöat igen...men just nu är det alldeles Underbart!
/ Hellebore ...whitout name. The label say Mix :) Anyway, I´m happy that they show me theirs beautiful flowers. Fritillaria meleagris are also in bloom and this year I have more of them than last year :) ...and the last picture show a cute narcissus. Last year a nice blogger told me her name ....feel free to remind me again :)
Now you just have to go outside the house, to feel the sweet smelling of the Bird cherry. After the blooming it´s "throwing" around all the flowers and it looks like the snow is back ....but for now it´s just Underful!








5 kommentarer:

  1. Vilka fina julrosor! Den första var ju bara så läcker. Kungsängsliljor är bara underbara, i båda färgerna.
    Narcissen är misstänkt lik min Rip van Winkle, googla på det namnet så får du se...../Anette

    SvaraRadera
  2. Å, vilka vackra blommor! De lila är ju såå underbara. Det kommer mest troligt att bli fler bloggträffat framöver, på Ulriksdal eller nån annanstans. Men jag måste säga att Ulriksdal var ju ett perfekt ställe (bor oxå nära) De tog verkligen hand om oss där vilket kändes roligt. Kram Katta

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra julrosor, speciellt den fyllda. En sån måste jag ju ha :o)Den fyllda påskliljan var fin den med. Tyvärr håller mina på att vissna ned nu. Men man har ju haft glädje av dom länge nu.
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  4. Den dubbla julrosen var verkligen jätte fin!
    Satte ner några Kungsängsliljor i fjol och en har blommar än så länge.En härlig tid just nu:)

    SvaraRadera
  5. Å om jag bara vetat namnen på dina julrosor.....men tyvärr...så jag tittar o njuter....Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...