Hmmmm...här blommar en Julros till. Den ser lite skamfilad ut och växtens blad ser jag inte skymten av och ...bredvid upptäcker jag årets första "mördar"snigel! Jaha, då är det dags att börja kolla efter de rackarns odjuren oxå...inte så kul :( Den här (den första Julrosen jag köpte) har fått flytta runt lite till sist fått sin plats på en upphöjd plats vid dammen, där den stått i två år nu. Här dokumenterar jag vad som sker i trädgårdsdammen
/ Hmmmmm....here is another blooming Heleborus. It´s a little bit tarnished and I discover the first Spanich slug, right beside it :( It´s the first for this season and it´s going to bee a lot more of them. This Heleborus is the first one I bought and have a place alongside the pond.
I do documenting my gardenpond here.




9 kommentarer:

  1. Usch och fy för sniglar. Undrar om det hjälper att strö krossat äggskal runt. Jag brukar göra det runt mina funkior och det fungerar bra. Men mördarsniglar kanske inte bryr sig om äggskal. /Anette
    PS, jag har inte sex barn, men vi är sex i familjen....

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Tack för titten hos mig! Trevligt med ny bloggvänner.
    Julrosor har jag suckat efter hela våren, men när jag äntligen ramlade över några ex var de redan så långt hunna i blomningen att jag avstod.
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  3. Härliga julrosor du har.. de i förra inlägget var ju supervackra.. har också en ljus en som bara visar blommorna.. men den lever ju i alla fall.. =). Ha det gott..Moa

    SvaraRadera
  4. Jasså-har "kräken" dykt upp hos dej-finns ju bara en sak att göra-plocka.plocka+snigelmedel
    Må så gått...Maria

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara julrosor du visar.
    Vi har inga mördarsniglar ännu, men det är nog bara en tidsfråga tyvärr´
    Ha det gott
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Fy vad äckligt med sniglar...

    Tack för titten hos mig!
    Kul att du är med och tävlar, lycka till!

    Det är helt OK att du länkar min nätbutik, bara roligt!

    Kram och trevlig helg,
    Anette

    SvaraRadera
  7. Haromdagen plockade jag 6 stycken stora sniglar, nattens regn har lockat ut de. Men dessa 6 finns inte längre ;O) Trevlig kväll,
    Petra

    SvaraRadera
  8. Hej Monica! Det går bra med stegen, igår gick jag 23.780 steg, inte dåligt va. Är det inte lite tidigt för sniglarna...... hoppas verkligen att de ej har tagit sig till landet. Ha en skön arbetsvecka/Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...