Ytterligare en härlig helg med vackert väder. Dock inte så varmt som det var i påskas, men för mig räcker det med att solen skiner den här tiden på året..:) Trädgårdsdammen och rabatterna runt ikring, har fått sin vårstädning. Har lite kvar på kullen bakom dammen, men får ta det en annan dag.
/ Anouther lovley weekend. Not so varm as during the Easter, but I´m happy if the sun is shining this time a year...:) The gardenpond and the flowerbeds around, have had some springcleaning. There is a little more to do, but I´ve had to take anouther day for that.


Här är några taklökar som fått plats i min första egengjorda betongkruka :)
/ Here, some Houseleek that I been plant in my very first homemade concrete pot :)

5 kommentarer:

  1. Yes, helgen har varit helt underbart och soligt.
    Fin betongkruka du har gjort.
    Och ögonstenen vaktar så söt.
    Trevlig söndagskväll, Petra

    SvaraRadera
  2. Här har det oxå fixats... men inte blir man klar;))
    Fin kruka med detaljer! Går också i betong tankar.

    SvaraRadera
  3. Fix o Trix i Land o Blogg-Tack snälla du för länken du tipsade om-lägger ut den på Fix o Trix
    ..Maria..

    SvaraRadera
  4. Hej i vårsolen! Det är ljuvligt väder! Visserligen hade vi kall vind i dag men den hade lagt sig, lagom till jag kom hem - tur för mig :) Har lagt golvet i växthuset idag och nu kan jag snart flytta in :)
    Vita penseér är ju så himla fint! Synd att det är Rådjursmat....
    Kikade lite på din fina damm och gillade stenarna du lagt vid sidan. Jag tror jag skall använda en gammal parabolanten som liten damm (allt får vara litet i min lilla täppa) och just stenar på höjden, gör ju det hela lite mer naturligt - tack för det tipset :) Ha en skön vecka, kramen =)

    SvaraRadera
  5. Vita penseer är ju jättesnyggt! Jag gillar överhuvudtaget vita blommor och penseer är så fint att ha på våren. Vad fint du gjort med taklöken i din betongkruka.
    Hoppas det blir lite varmare där hemma...+4 är inte mycket...brrrrr!
    Må så gott!
    Kram Ninni

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...