Vår !! / Springtime !!

I dag har det varit varmt och jag har jobbat med växterna i växthuset . Kallor, Änglatrumpet och Afrikas blå liljor, som jag odlar i krukor har fått lite ny jord och gödning. De står på till växt i växthuset, som forfarande är vinter inplastat....
/ Wonderful day, today and I´m been working in the greenhouse. Kalla, Angels trumpet and Agapanthus praecox had some new soil. I´m grow them in pots and they are in the greenhouse until there is time to put them outside.


Inomhus gror tomat plantorna (nedan) och jag kom på idag att jag inte sått någon gurka än. Måste fixa det de närmaste dagarna ... Satte oxå en Grekisk växt (ovan), som jag inte vet namnet på. Jag har fått fröna av en kollega och han visste inte heller vad den hette. Den växer tydligen vilt i Grekland och doftar otroligt gott och varenda frö har grott :)
/ Indoors the tomato plants (below) are sprouting and today I remember that i have´nt sow any cucumber. Had to fix that the other day....I also sow seeds, that I had from a colleuge, who had taken it from Greece. He did´nt know the name of the plant but he know that it is very sweet-smelling. I´s going to be exciting to se the plant grown up :)


Är inte så förtjust i Krokusar i vanliga fall men när de ser så här söta ut under den risiga Ölandstoken, så smälter jag...
/I´m usullay not so fond of Krokus but when they look cute, like this, under the scrubby Ölandstok (a bush)I´m softened .....


Har inte så många snödroppar, men en och annan finns det och de visar sin vita skrud nu.
/ There is a few Galanthus nivalis in my garden and they are showing there white garb now.


Scillan under Björken kikar sömnigt upp ../ Under the birch are the squill sleepy peeking up ...


Julrosen på bilden har varit på väg upp flera veckor men nu verkar den sätta fart i solen. / I have been waiting for the Hellebore a couple of weeks now and today, in the sunschine, it seems like she rise a little bit more.






2 kommentarer:

  1. Härliga vårbilder! Man får gå rundor i trädgården flera gånger om dagen nu. Vi har suttit ute och ätit i kväll, tänk för en vecka sedan hade vi 2 dm snö. /Anette

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vad stora dina tomater redan har blivit, mina har inte kommit upp än. Det måste vara mysigt att ha ett växthus. Jättefina bilder har du tagit./Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...