Påskledigheten år 2009 är slut / Easter holiday year 2009 is over


Vilken härlig påsk det varit. Vi har haft fem dagar med sol och ledighet. Nåja, ledig och ledig...det har blivit mycket gjort här hemma. Men det är ju ett annat sorts "slit" än på jobbet :)
/ What a lovley Easter it have been. Five sunny days, free from work. Okey, free and free...we have done a lot of work at home. But it´s another kind of work :)


Här är lite av det vi pysslat med under Påsken. / Here is some of the things we have been doing during the Easter....

* Huset är storstädat.
/ The house have been cleand up.
* Flera rabatter är rensade från löv, så nu kan man se hur mycket som kikar upp mot solen :) Lite hönsgödsel har oxå hittat till rabatterna.
/ Most of my flowerbeds are cleand up from leaf and now you can se the plants, peeking up to meet the sun :) Even some chicken manure has found the way to the flowerbeds.
* Vi har umgåtts med dottern och hennes familj. Alltid lika roligt.
/ We have spend some time whit my dougther and her family. Always enjoy that :)
* Altan taket är utbytt och nya möblerna är oljade och invigna.
/ We have a new roofe of the terrace and the new furniture has been used for the first time.
* Grillen har använts...
/ The outdoor grill has been used....
* Vi (läs mannen...) har börjat gräva för stensättningen på gaveln.....och även tagit emot stenen, som levererades en dag för tidigt. Tur vi var hemma...
/ We (read the man...) has started to dig for the stones... We are going to do a new cosy place to sit, at the gable side of our house....
* Vi har varit på skansen och strosat runt i solskenet :)
/ We have been at Skansen and walking around in the sun :)
* Tomater och den Grekiska blomman (som jag inte vet namnet på) har skolats om och står i växthuset. I växthuset frodas för övrigt pellisar och Dahlior är på gång.
/ Tomatos and the Greece plant (don´t know the name of it..) have had bigger pots to grow in and are now standing in the greenhouse. In there, even Pelargoner and Dahlia flourish.

Nu ska det jobbas fyra dagar, och jag hoppas att man kan fortsätta i trädgården till helgen:)
/ Tomorrow we are gioing to work for four days and I hope to go on working in the garden next weekend to :)

Tjingeling
Monica

7 kommentarer:

  1. Visst var det en alldeles underbar påsk i år! Även här har det hänt det ena och det andra.
    Önskar dig en mjuk start på jobbet efter dessa lediga dagar.
    Petra

    SvaraRadera
  2. Ja vilket Påsk väder vi fick. Tror att dom flesta känner sig nöjda:))
    Fint college du gjort. Ide´n med "sten familjen" tror jag att jag lånar...ska bara samla stenar i rätt modell;)Såg kul ut!

    SvaraRadera
  3. Tack föt titten på min blogg.
    I den ljuva solens glans är arbete bara trevligt, ni har hunnit med mycket över helgen.
    Härligt fotomontage.
    Ha det bara gott.
    Hälsar Ann

    SvaraRadera
  4. Så mycket härligt du fått gjort.. ja jag skriver så för jag tycker det är såå himla skönt att få sådant gjort. Så annorlunda och skönt efter hela vinterns innesittande, själv känner jag nästan att det är skönt att jobba för då får jag vila kroppen på ett sätt som inte gjorts den sista veckan.. *ler*.. ha det så gott i veckan..Monica

    SvaraRadera
  5. Ja, det har varit en underbar påsk för lediga "trädgårdstokar"! Tyvärr jobbade jag ju de två varmaste dagarna. Det var hur lugnt som helst i affären och men tänkte på vad man kunde gjort i trädgården istället!
    Men det ser ju ut som om det soliga vädret ska fortsätta! Ha en fin kortvecka. /Anette

    SvaraRadera
  6. Hejsan Monica! Håller med dig om påskvädret o ledighet, det var bara så härligt, vill ha mera ledighet bara. Vi börjar snart att åka ut till landet, det börjar bli för mycket krukodling här hemma, kommer knappt ut på balkongen, men det kommer bilder, ha en skön fortsättning på arbetsveckan/Eva

    SvaraRadera
  7. Tips och Trix

    Nu behöver jag hjälp från er allihop-Jag har öppnat upp min blogg
    Maria i Sennan
    Min tanke är att samla upp Fix och Trix-Länkar till bra information om hur man kan förändra sin mall-förstora-förminska-Bildhanteringsprogram som finns tillgängliga på nätet och är gratis-Roliga länkar till animationer-giffar-clipart mm.
    Ja allt vad ni kan ha och vill dela med er av..............
    Gör ett inlägg på din blogg med länk till sidan du vill dela med dig-skriv en kommentar hos mig så hämtar jag hem länken och lägger in den på Maria i Sennan
    Det är lika roligt att ge som att få............
    ...Maria...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...