Nu har hon tjatat på mig i flera veckor på att få komma ut...! Ovanpå kaminen, där hon legat sen i december, har hon spanat in en bra plats där hon har uppsikt över nästan hela trädgården :) Nu ligger hon på locket till dammpumpen och spanar och hon ser ut att må som en prinsessa:)......Ingheborg, som den söta drakfröken heter, härstammar från södra Sverige och hennes "mamma" heter Linda med bloggen
'Trädgård drakar och lite annat...'
/ She has naged me for a couple of weeks now, that she had to move outside...! Ingheborg has been lain on our stove during the winter. There, she has picked a place, where she can see almost the whole garden and now, she is laing there ....on top of the pond. The cute dragonmiss, is from south of Sweden and here "mammy" is Linda with the blog 'Trädgård drakar och lite annat...'


11 kommentarer:

  1. Men har du en sån liten fröken hos dig.. de är så himla underbara.. Kan tänka att hon är glad att komma ut på grönbete.. ha det gott..Monica

    SvaraRadera
  2. Min Nils kom ut i veckan med... ja inte kom ut,kom ut... utan kom ut i trädgården. Han har tjatat huvudet av mig. Måste nog ha vetat att det skulle bli kanonväder.
    De känner nog på sig sådant.
    Hoppas vädret håller i sig bara.
    Linda

    SvaraRadera
  3. Så det var dags för betes-släpp hos dej-för hon äter väl gräs;=) din kära Ingeborg.........
    Kramen Maria

    SvaraRadera
  4. Tyckte hon såg lite bekant ut. Lindas skapelser har man ju kikat på här på bloggen. Underbara! /Anette

    SvaraRadera
  5. Ingheborg kanske tycker om hemodlad potatis.
    Har du en liten potatis odling till henne?
    Trevlig helg.
    Hälsar Ann.

    SvaraRadera
  6. Nix.. Ingheborg vill ha KÖTTBULLAR! :o)!

    SvaraRadera
  7. Jaha. Nu är även du en lycklig ägare av Lindas konstverk!
    Nu är det bara gamla jag som inte har någon!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  8. Så söt hon är.
    Ha en fin dag,
    petra

    SvaraRadera
  9. Jag kan förstå att hon ville ut i det härliga vädret :)
    Hon är verkligen en sötnos.

    Ha en bra Valborgshelg!
    Kram Mari

    SvaraRadera
  10. Hej! Ja din Ingheborg ser verkligen ut att må gott där hon ligger. Ha en härlig 1:a maj/Eva

    SvaraRadera
  11. Kan tro hon är lycklig nu, Ingheborg, när hon får komma ut och njuta av sommarvädret :) Förstår att hon trivs hos dig, du glada och vänliga bloggerska :) Vi har varit vid havet i dagarna 2 och jag har blivit riktigt solbränd. Där vi har stugan, är man alltid ute, från morgon till kväll och solen lyser jämt - det är sant! Det finns inget ställe som det regnar så sällan på som i Fjällbacka. Har försökt skapa någon form av rabatt i bergsskrevorna där jag skall plantera vindruvor - har hört att det skall gå och då måste jag ju testa :) Saknar bara mamma där..... var och rensade rent i växthuset och det ser så ensamt ut, utan mamma och hennes odlingar. Men vi klarar inte av att odla i det för det måste vattnas var dag. Jag sådde lite Dillfrö på ett ställe så får vi ser hur det tar sig. Men vilken härlig blogglayout du har!!! Hur har du fått till bilden på hela sidan och en genomskinlig dessutom!!! Det vill jag gärna prova hos mig med, på min fotonblogg,
    http://lottasordochbilder.blogspot.com/
    Ha en fortsatt, trevlig helg, kramen 8`)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...