Vilken härlig dag ! / What a lovley day!


I dag kändes det verkligen som den första vårdagen. Efter fika hos pappa, släppte jag av maken hemma och åkte till Plantagen för att köpa lite jord och gödsel. Jag hittade ju förståss lite annat oxå.....:) Bl.a. en Australiensk Viol. Har redan en sen tidigare, men den är så himla söt, att den kan man ha flera av. Just nu får den husera i min glaskupa.
/ Today it it felt like the first day of spring. After visiting my father I left my husband at home and go to Plantagen to by some soil. Ofcourse I find some other things to by to....for example a cute viola from Austria (I have a plant of this viola before, but it´s so cute that I can have one more). For now, the one I bought today, living in my glascover.


Några Penseér, Påskliljor och lite kvistar av Hassel fick oxå följa med hem. De pryder nu krukorna vid ytterdörren. Jag får väl passa med fiberduk om det visar sig att kylan kryper på....
/ Penseér, Daffodil and some twigs of Hamamelis, Just "jump" into my trolley...??? They are now adorn the pots next to our outerdoor :) I had to be ready whit the fibercloth if the cold is coming again....


En Kungsängslilja kunde jag inte heller motstå och den får tills vidare samsas med min kungakrona.
/ I could´nt resist this beautyful Fritillaria meleagris either. For now it share space whit the crown of my.


En tur i trädgården med kameran i högsta hugg .....det finns faktiskt en del vårtecken här oxå. I en trädgård i sthlm ....Här kikar den söta gula vildtulpanen på solen lite.
/ whit the camera in my hand I take a tour in the garden....and believe it or not, there´s signs of spring even in a garden in sthlm....The cute small wildtulip longing for the sun.


..och här tittar vitlöken upp. Den skruvades ner bland jordgubbarna i höstas. Hoppas det blir nåt ....
/...and here the garlic have a look at the sun.


Lewisian, som övervintrat under en kakburk av plast, ser ut att ha klarat sig utmärkt.
/ The Lewisia, who has spend the winter under a plastic pot, seems to feel good.


Rohdodenron fick lite täckning så att de inte ska luras att börja växa innan kälen går ur marken.
/ Rhododenron get some cover, so that the plant do not start to grov to soon ....


Hade ett litet paket från Odla nu att hämta upp och knölarna hamnade i jord på en gång...Vit Begonia, vit Afrikas Lilja och Chokladblomman. Har en hel hög med Dhaliaknölar som jag övervintrat och de bör oxå komma i jord nu. Får se när jag hinner :)
/ Had a package from Odla nu, to collect. I´ve order white Begonia, white Afican lily and Cosmos atrosanguineus. I plant it at once. I have many of bulbs of Dhalia, that has spend the winter in a cool room and I should give them some fresh soil as well....anytime :)



3 kommentarer:

  1. Hejsan Monica o välkommen hem igen! Hoppas att du haft det skönt. Vilka fina bilder visar. Jag längtar också att få fixa till trädgården på landet, ha en bra lördagskväll/Eva

    SvaraRadera
  2. Fina arrangemang du gjort av dina inköp. Kliar inte alls i mina fingrar....;))
    Penseer har jag inte sett än att de börjat sälja här men det blir nog när som hellst. Våren har kommit hit oxå känner man. Ska ta en sväng i trädgården och leta tecken idag.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  3. Åh så härliga växter du skaffat dig! Söta små Penseer du har. Jag har frö sått några penseer som var bonusfröer från en fröfirma och nu jag väntar med spänning vilken färg de ska få. Kul!
    Tjingeling! Camilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...