Veckans Fototriss har tema Kraft/ Power is the theme of Fototriss this week


Det krävs en del styrka för att dra in en tonfisk som nappat. Ibland är det dessutom fler än en fisk på kroken ...
/You had to have some power to catch a tuna. Sometime the hook has more than one fish....


Även den lilla tonfisken är stark och kämpar för att inte bli uppdragen ur havet och när man ser de maffiga bergen som reser sig ur havet i Thailand, inser man vilken kraft vår moder natur besitter.
/ Even a small tuna, have a lot of power to give you a fight ....it want to be left in the sea and when you look at the impressive rocks, who raise up from the sea in Thailand, you realize the power of our Mother Earth.

Andra tolkningar hittar du här / You find other contributions here

8 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Den första blir min favorit!
    Jag önskar dig en skön söndagskväll! Kramis

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!
    Din sista bild får min röst idag .
    Ha det gott // Nettan

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder med sköna färger på havet.
    Kan absolut inte välja någon favorit - alla är lika fantastiska.

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder som strålar av värme!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder med bra tolkningar på temat.
    Sista bilden blir min favorit.

    Ha en skön vecka

    /Maria

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem från semesterresan - så härligt med sol, VÄRME och avkoppling - och allt vackert jag gissar ni har sett :)
    Visst är Murgrönsviolen helg underbar!!! Min som faktiskt överlevt vintern i källaren, står på tillväxt på fönsterbrädan och växer så det knakar så jag får nog ta och dela den en gång till - vill ju ha många av dem :) Ha en bra vecka, kram 8`)

    SvaraRadera
  7. Härligt friska krafter i dina bilder.. Männen som drar upp tonfisk.. så läcker:-)
    Natti, natti/Pialotta

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder i en läcker färgskala! Får mig att längta till havet!
    Roligt att man ser på männens kroppshållning hur tungt det verkligen är.
    Må så gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...