Veckans Fototriss / This week Three photos

Tema denna vecka är Lukt/Doft.

Theme this week is Smell/Odour.


Bulldoften är alltid lockande, även om jag borde låta bli :) Just de här bullarna lockade oss på söndagsfikat hos pappa.

The odour of buns is always temping, even if I should let it be :) At sunday coffee, my daddys offering these buns.


En nyss upphälld, rykande het kopp kaffe doftar ljuvligt tycker jag. Pappa har en egen mugg som han fått av min brors barn och att dricka ur den ger nog extra mycket njutning för honom .....

The odour of a hot cup of coffee, is lovley I think. My daddy has a mug of his own (the text says: The best grandfather of the world). He get it from my brothers kids and to drink from that mug gives him extra enjoyment I think.


"Det går inte att lära gamla hundar att sitta" ! Pappa är tyvärr storrökare och han röker inomhus (hemma hos sig)...blääää. Det luktar riktigt illa!!

"You can´t learn old an old dog to sit" (old Swedish proverb) Daddy is unfortunately a smoker and he´s smoking indoors (at his own place).....blääää. It smells really ill!!!
Fler bidrag hittar du här / You´ll find more contributions here



15 kommentarer:

  1. mmm...din bild på bullarna kan jag inte motstå - den är absolut favorit här hos mig!
    Ha en skön kväll! Kramis

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Din bullbild inspirerade mig till att baka en blåbärspaj. Ha en fortsatt skön söndag./Eva

    SvaraRadera
  3. Tur man inte bolmar.
    Men kaffe och blåbärsbulle säger jag inte nej tack till.
    Synne.

    SvaraRadera
  4. hittade hit genom "Sennan ord o bild" mmm vilka bullar och helt underbara alster som fanns här=)

    SvaraRadera
  5. Hej Tjejen!
    Liljebaggar går inte på dagliljor. Daglijan (hemerocallis) är en perenn... dvs. den har rötter. Ett gräsliknande växtsätt/rugge.
    Liljor (lilium)däremot äts av liljebaggar med stor aptit.
    De är en lökväxt där bladen sitter längs med stjälken hela vägen upp.

    Mvh Linda

    SvaraRadera
  6. Hej Monica!

    Vilka vackra bilder du tar...! Bullbilden ger mersmak ;) Din gul/grå ros är sååå vacker - jätteläckert collage.

    Önskar dig en skön och bra vecka - kram Annie

    SvaraRadera
  7. Kan direkt skriva under på kaffe och nybakat bröddoften. Dock inte den tredje bilden. Ha det bra/Lis

    SvaraRadera
  8. Mmmm så mumsigt gott det ser ut med din pappas vetelängd. Den är absolut favoriten bland dina tre bilder. Ok rökare som jag är men röker dock inte inne i huset kan jag ju bli lite sugen på en cigg trots den äckliga doften :o)
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  9. Oj så gott det där såg ut, bullarna alltså......
    Man ska inte titta på sånt godis preci innan man ska gå och lägga sig, blev så fasligt sugen. Ha en bra vecka!!!
    Carina

    SvaraRadera
  10. Dofer från bullar och kaffe får magen att börja knorra;))
    Skönt att det har blivit förbud med rökning på offentliga ställen!

    SvaraRadera
  11. Man känner doften i dina bilder.. och vilken är då godast, jo kaffet men en bulle till skulle sitta fint här i tvsoffan.. =).. men cigarettrök klarar jag mig utan.. Så du ska oxå åka neråt till Thailand, kul.. den 4 åker jag hem.. =).. För mig är det första gången att resa dit ner och att resa så långt.. fasar lite för den långa flygresan men det är väl bara att gilla läget.. =).. ha det gott..Monica

    SvaraRadera
  12. Två väldoftande saker som jag själv uppskattar, samt en som inte luktar så gott och som känns lite otidsenlig. Men vill man röka hemma hos sig själv, ja då ska man också få det.

    SvaraRadera
  13. Hej Monica, konstigt, jag följer din blogg öppet...och ändå ser jag dina inlägg med flera dagars förskutning????
    Kram från en helt undrande Petra i vintervädret
    Truddelu

    SvaraRadera
  14. Bullfest.......Härligt
    Kaffedoft......Ljuvligt
    Rökos..........Ingen kommentar
    Tyvärr så rker jag med

    SvaraRadera
  15. Kan bara instämma...inget (nästan) går upp mot bulldoft och kaffe klarar man sig nästan inte utan. Men cigarettrök, usch och fy...men kanske är det värre när man rökt själv. Då tycker man att det luktar så äckligt!
    Kram Ninni

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...