Tisdagstema / Theme of Tuesday


Denna vecka vill Maria på Tisdagstema att vi visar nåt som är handgjort.
1987 gick jag en kurs i att skapa i näverslöjd i Solna, där jag bodde då. Vår ledare hette Inger Fonyodi och jag gick tillsammans med en granne. Det var hur kul som helst :) här är två av mina alster.

/ This week, Maria at Theme of Tuesday want us to show somthing that´s handmade.
In 1987 I toke an evening class in näverslöjd in Solna, where I lived at that time. The name of our teacher was Inger Fonyodi and my neighbour and I went together. It was so fun :) I show you two of my products.

Här hittar du fler bidrag /Here you can find more contributions.



7 kommentarer:

  1. Vilka fina näverkorgar och så kul att kunna... Kanske ska gå på kurs.

    SvaraRadera
  2. Fina!
    Jag har också gjort en sockerskål i näver.I slöjden för en massa år sen:)

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Jag kunde också göra såna en gång, men med pappersremsor. Försökte komma på hur man gjorde för ett tag sen, men kan inte. Du kanske skulle ha en liten bildserie på bloggen :)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina korgar du har gjort. Måste vara ett pilljobb att få till dom, eller?
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du har gått näverslöjd. Det har jag gått för jättemånga år sedan. Och senast idag tänkte jag på det för jag gjorde ett pannunderlägg som jag fortfarande använder det är det bästa jag har gjort och mest användbara.

    Ha en fin dag

    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Så fina näveraskar...och du har gjort dem själv. Jo, det var inte dåligt. Har en liten näverask för sockerbitar som jag är så rädd om, men den har jag inte gjort själv...nejdå!! Ha en skön eftermiddag. Kram och tack för alla trevliga kommentarer på min blogg!

    SvaraRadera
  7. Jättefina korgar och ett fint foto på dem.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...