Mycket kärlek! / Very much love



Ännu en helg har gått och jag känner mig lyckligt lottad som får umgås med min dotterdotter. Hon är drygt två år och hon älskar att pyssla i "köket". Ut och in med sin grytor och kastruller, upp och ner på sin lilla spis och det är viktigt att använda grytlapparna så att man inte bränner sig :) På den färgglada bilden ser man alla förnödenheter som behövs att tillaga en middag i en två årings kök. När hon "kokat" klart så bar det iväg hem till mormor (jag) och Kent och efter att ha lekt lite och ätit middag så är det så skönt att "gosa" lite med sin mamma i soffan. "Gigi" och "Mu" måste oxå vara med förståss :)

/ Another weekend has gone and I´m happy to get some time with my grandchild. She is two years old and love to do some cooking in the "kitchen". In and out with her pots and saucepans and it´s inportant to use the potholder. Otherwise you can bearn your self :) On the brightly-colored picture you can se all the necessity you need to make a home made dinner when you are two-years old. When the "cooking" was finiched, we went to our place and play some more and ate dinner and then it´s nice to do some "cuddel" with mammy in the couch. "Gigi" and "Mu" hade to be there to of course :)




3 kommentarer:

  1. Ohhhhh vad sööööt, oj vad jag längtar efter egna barnbarn! Men sen tre månader har jag ett bonusbarnbarn.
    Ha en fin kväll, Petra

    SvaraRadera
  2. Du, det ser mysigt ut det där. Förstår att du njuter. Barnbarn finns inte hos oss ännu och verkar inte vara aktuellt ännu på ett tag. Men man vet ju aldrig...

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Det ser så härligt ut. Du måste vara en stolt mamma/mormor. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...