Keramik i stengodslera / Ceramic in stoneware


(Klicka för större bild /Click for a bigger picture)

Fick en fråga om vad det var för en "ur gullig" kvinna med ett spädbarn på bilden i min header :) Skulptören heter Annika Österlind från Lund.
Här kan du kolla in hennes alster
Under ett besök på en av hennes utställningar utanför Ystad för ett par år sedan, blev i alla fall jag väldigt förtjust i hennes frodiga kvinnor.....Mamman med barnet fick följa med hem och jag bara älskar den. Bilden på den läsande kvinnan är en lånebild (har fått lov av Annika) och jag tycker den är härlig den oxå. Man blir glad av att se dessa frodiga kvinnor. Skulle inte ha nåt emot att ha fler av dem.
/Somebody ask me, who is the "cute" woman with a baby, who is at the picture of my header. The name of the sculptor is Annika Österlind from Lund.
Here you can check out her product.
A couple of years ago, I wisiting one of her exhibitions outside Ystad. I get so fond of her luxuriant women and I took the women with the baby whit me (ofcourse I paid for her...:) Picture of the reading woman I´ve borrowed from Annikas webbiste (she give me permission) and I think she´s wonderful to. They makes me smile and I should`nt say no to more of these ladys in my home.



6 kommentarer:

  1. De är helt underbara!!!!
    Jag gillar den med barnet med så jag förstår att du var tvungen att ta henne med hem!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Härlig dessa runda kvinnor.
    Ha det gott, Petra

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Det är jätteskönt att vara ledig, jag behöver det. Ska ni åka iväg på semester, blev så nyfiken. När åker ni?/Eva

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig kvinna, förstår att du fastna för henne!!! Själv köpte jag en annan liten staty av en kvinna som oxå håller sitt barn ömt! Är så rädd om den för den påminner mig själv och min yngsta son som är snart ett år. Ha det gott! Kram C

    SvaraRadera
  5. Ah kanon!! Ska genast kolla in. Tack!! Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Hej och tack för din kommenta, förstår inte att du klarar att hålla fingrarna borta, det skulle inte jag klara, på samma sätt att jag ej skulle kunna arbeta på ett bageri/konditori, kakor är också en last för mig, ha det bra/Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...