En härlig dag...../ A lovley day ...


Har faktiskt, även här i sthlm, hittat tecken på att våren är liiiiiiite på gång i alla fall :) När jag vaknade lyste solen och då blir man sugen på att gå ut i trädgården och sätta i gång att jobba lite..... Visserligen försvann solskenet medans frukost tillagades och intogs men ut skulle jag. Mina Klematiser fick sin ansning (jag har några st...), trots att knoppar tittar fram....de ska ju klippas ner i alla fall för att främja tillväxten. Det var lite "ruggigt" och jag frös om fötter och händer när jag kom in igen....men vad gör det :) Härligt var det med trädgårdsarbete. Faktiskt det första för säsongen....
/ Even in Sthlm there is signs that spring is on the way :) Today, when I wake up, the sun was shining and inspired me to get out and do some work in the garden....of course the sun was gone when the breakfast was over :( Anyway, out to the garden and...:) My Klematis get some pruning, even if the buds was show up. You had to cut them so that the plant can get the strength to grow ....The temperature was around cero and my hands and feets was cold when I was finish...but, I don´t care, it was lovley do some work in the garden for the first time this season....


Före och efter på altanen....Before and after at the terrace...




Det blev en liten hög med Klematis rens....


Syrenen visar att den är vid liv. / The Lilac show that there is some life


Murgrönan tycks inte ta skada alls av vinterns nyckfulla väderlek. Denna växer tillsammans med en benved i kruka.
/It does´nt seemes like the Ivy take some damage wintertime. This one grovs with a Benved in a pot.


Efter trädgårdsarbete var det dags för födelsedagsfika för min man som fyllde tidigare i veckan. Kaffe och tårta blev det....
/After work in the garden there was som birthday celebration. Coffee and cake for my husband that get a year older earlier this week.

Ha det gott...nu pausar jag ett tag .....:)
/ take a break for a while ....:)

13 kommentarer:

  1. Hej Monica, jag brukar kika in här lite då och då, och jag måste bara säga att det är en så VACKER blogg! Det är en ren fröjd att titta på alla bilder, och alla ... ååh... vad heter det... tja, när du fixar och trixar med bilderna och lägger dem omlott och har olika skuggning och sådär...=)

    Jättehärligt att titta på, men även att läsa! =D

    Ha det fint!

    Mona

    SvaraRadera
  2. Tack för titten hos mej-visst e det härligt att få börja röja ute
    Du hann ju med mycket innan det började kyla.........
    Må så gått
    Maria i Sennan

    SvaraRadera
  3. Vad kul, du har tjuvstartad trädgårdsåret.
    Tortan ser riktig smaskens ut, gillar frukttårta.
    Härnere ser man många vårtecken. Men det blåste så grassligt kalt idag att jag bestämnde mig att pyssla inomhus.
    Ha en mysig kväll
    Petra

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får en härlig Tahilandsresa!!! Saknar er redan =(

    Pussar från mig och Hilda

    Ps. Vi började veckan efter sportlovet med vab... det lär inte jobbet gilla...

    SvaraRadera
  5. Hräligt o kunna vara ute o pyssla- ja pausa har jag också gjort ett tag- åtminstone slagit ner på bloggfart..=) Hörs snart igen! / kram åsa

    SvaraRadera
  6. Låter härligt med trädgårdsarbete. Jag längtar efter att få ta tag i nått där ute! Men än är det rätt mycket snö kvar.
    Omplanteringen av inne blommorna tycks ha stannat av här...¨några kvar.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. Oj vilken tårta!! wow! Den ser fantastiskt fräsch och god ut!

    Ha en riktigt härlig helg! Ska du till Kista på mässan? Själv sparar jag mig till Älvsjömässan.

    Kram ANKAN

    SvaraRadera
  8. Längtar tills din pause är slut!!!
    Linda

    SvaraRadera
  9. Det låter mysigt med lite trädgårdsarbete! Kanske väntar ännu bättre dagar för sånt när du kommer hem igen...
    Hoppas du har det riktigt skönt i Thailand! Lite avundsjuk är jag för dit har jag aldrig varit;)
    Må så gott!
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Roligt att se lite bilder från din altan! Jag håller just på att planera vad jag ska göra med vår altan som mest har varit ett skrotupplag under tiden vi gjort iordning växthus och stenläggning av en uteplats. Nu är det altanens tur och då är det kul att se hur andra har det! Armeringsjärn är bra till mycket.....
    Trevlig helg önskar Växthusmadam

    SvaraRadera
  11. Hejsan! Tack för kommentar och jag hoppas du har en härlig semester i sommar värmen./Eva

    SvaraRadera
  12. Visst är det härligt med trädgårdsarbete. Nu går man omkring och letar arbete, om ca sex veckor har man så mycket att man inte vet var man skall börja, men det är ett efterlängtat arbete.
    Varma Hälsningar
    Helen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...