Trettondag Jul / Epiphany Christmas

Ja, nu är väl denna långledighet över i alla fall och vardagen tar vid. Visserligen har jag jobbat... eller varit på arbetet, rättare sagt :) både fredag och måndag som var.
Mannen däremot, har haft riktig långledighet ända sen den 22 dec....så det blir nog en pärs att gå upp tidigt i morgon bitti ;)
I dag har vi faktiskt varit ute på Norrvikens is, som jag nämnde i förra inlägget, och promenerat. Jag trotsade min obehagskänsla att vara ute på isen..... Lilla H och hennes pappa var med men mamman satt hemma hos oss och slet med sin C-uppsats som ska lämnas in senast onsdag (i morgon) kl.15.00.
Håller tummarna Jessica !!!

/This time off from work, is over and the weekdays take over. I´ve been working...or actually been at work :) both friday (last week) and this monday.
My husband though, has been free from work sins dec 22:th ...so I´m sure it´s going to be problems for him to get up earley tomorrow morning ;)
Today we have bee walking on the ice at the lake Norrviken. I mention it in my last contribution.
I tryed to forget my fear for staying at the ice ...Little H and her daddy was walking whit us but her mammy stayed at home working with her C-essay (don´t know if it´s the right word). She had to comleting wednesday afternoon (tomorrow).
I cheer on you jessica!!!


Tänk att vi bott så många år här och inte vetat om vilket populärt utflykts mål detta är...Man kan hyra långfärdsskridskor, om man inte har egna, och det är plogad bana runt hela sjön. Det var riktigt härligt och nästa gång blir det nog att prova långfärds skridskor kanske....;)

/I can´t believe that we have lived here so many years and missed that this is such a popular place to be... You can rent some skate here, if you don´t have any of your own, and there is a plough way to skate on around the lake. It was a nice walk and maby next time....skating?


En liten fikapaus måste man ju ha och sen sov lillan nedbäddad i vagnen resten av vägen :)

/ You had to eat something to... and after that little H was sleeping in her pram rest of the way :)



Må så gott!!

7 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut, min sambo ville också att vi skulle åka skridskor idag, men då sa jag att jag skulle behöva full mundering. Det gör så himla ont när man ramlar. Jag nöjer mig med promenader vid sidan om,men men man vet ju aldrig. Hälsa Jessica lycka till med sin c- uppsats.

    SvaraRadera
  2. Så härligt det ser ut med den plogade vägen och allt!
    Sambon har åkt långfärdsskridskor flera gånger. Har tänkt att också prova.

    SvaraRadera
  3. Ja du måste prova åka...Det är det bästa jag lovar!! Vi vrukar åka på Norrviken men mest på Edsviken. Ska försöka ta mig ut i helgen.... Kram a-k

    SvaraRadera
  4. hej
    första gången hos dig och kikar runt....=) så mycke fina bilder du bjuder på...och dina saker i betong helt underbara...kommer gärna tillbaka. hälsa på hos mig och mitt möbelmåleri m.m om du vill
    kram pia

    SvaraRadera
  5. Ser härligt ut!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  6. Ja man kan gå in i Orangeriet, men jag vet inte öppettiderna.Ta en promenad nästagång du är vid trädgården. Det är jättefint.

    SvaraRadera
  7. Monica.
    Så härligt det ser ut.
    Här har vi fått årets först snö, undrar om den får ligga till kvällen. Regnvarning.
    Gott nytt 2009 !
    Ha de...
    Ann

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...