Håller egentligen på att städa ut julen ...men var tvungen att ta lite paus och kolla vad bloggarna bjuder på idag :)
Nu för tiden hittar jag motiv att fota överallt! Höll på att städa sovrummet och då åkte kameran fram när jag dammade min härliga Buddha figur. Köpte den i Thailand förra året och jag bara älskar den. Har blivit lite såld på dessa och ska absolut skaffa mig flera ....Han sitter på byrån i sovrummet och myser.

/ Actually I´m tidying up ...but just hade to take a break and look what´s happening with the bloggers today :)
I find motif to take a picture of everywere, now a days!! I was tidying up in the bedroom and hade to fetch my camera when I dust of my cute figure of Buddha. I bought it in Thailand last year and I love it! I´m sure going to get some more of these beautyful figures ....he´s sitting at our chest of drawers in the bedroom.



Den här Orkideén har fått tillbringa sommaren hängande i ett äppelträd i trädgården och nu belönar den mig med lite blommor. Minns inte vad den heter men jag tycker att blomman har en sån underbar form. Den ser ut som en gul ängel i balklänning ....

/ This orcid have spend the summer out in a appeltree in the garden and now it´s blooming. Don´t remember the name but I think the flower has a wonderful shape. It looks like an angel with balldress ...




Ha en fortsatt trevlig helg / Keep on having a pleasant weekend

7 kommentarer:

  1. Ja vad vore livet utan kamera..intet..=) jag tar också mycket kort.. härligt med orchiden.. härlig buddah!

    Jag vill ha vår =) / kram åsa

    SvaraRadera
  2. Hej, så fina bilder, jag skulle också vilja ha en Buddah! Tur att jag inte har så mycket i plånboken när jag var på Ulriksdal, jag tycker man alltid går därifrån med något. Hur går det på jobbet föresten. Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  3. Den gula Orkiden har jag också haft..men namnet...tyvärr kan jag inte hjälpa dig.
    Gillar också Buddha figurer. Han är ju så rund och god;)

    SvaraRadera
  4. Härligt ! Din goa Buddha får mig att lääängta....
    Linda

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker blomsterängel! :-)
    Hoppas att du har en skön söndag.
    Kramar Trollmor

    SvaraRadera
  6. jag har nyligen börjat blogga - och fotar som aldrig förr. Bara det att jag har en USEL kamera. Nu ska jag köpa en ny. Men jag har ingen aning om vad jag ska köpa, det känns som en djungel...

    SvaraRadera
  7. Hej igen Monica,

    en fantastisk orkidé och beskrivning av den var ju hur bra som helst! Jag vet inte vad det är, men en bra sida att läsa lite om orkidéer eller ställa frågor är
    http://biphome.spray.se/j.j/ORKIDEER.htm

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...