En bok i örat... / A book in my ear...

Har ni provat att lyssna på en bra bok? Jag för min del, har just upptäckt tjusningen i alla fall...:) Det är så skönt att lyssna på en behaglig röst med inlevelse som läser högt för en. Jag tycker att det är perfekt på bussen till och från jobbet och jag ska absolut ha med mig när vi åker på semester och ligger på stranden :)
Just nu lyssnar jag på En plats i solen med Liza Marklund.

/ Have you tried to listen to a good book? At least I just discovered the facination ...:) It´s so nice to listen to a person who reed for you with feeling and a pleasant voice. I think it´s perfect on the bus at work and I´m absolute have one at my vacation ....at the beach :)
For now I´m reading /a place in the sun with Liza Marklund/ and...sorry I have no idea if you can find it in English....



5 kommentarer:

  1. Jag gillar det också, ibland. Det är jättebra då man gör något annat under tiden som att resa eller måla eller stryka. Men jag är väldigt känslig för vem som läser, vissa gör det så bra, andra gillar jag inte alls.
    Kram NInni

    SvaraRadera
  2. Jag laddar de över till min IPod så kan jag till och med lyssna på en bra bok medan jag går med hunden...eller när hunden går med mig.Men som Ninni skriver så är det verkligen viktig att man tycker om rösten såm läser högt för en. Jar har t.o.m. avbrutit en i för sig spännande deckare för att jag inte tålde röstläget..den var monoton.
    (En engelsk ordbok av Edgar Allan Poe)
    Ha det så gott,
    Petra

    SvaraRadera
  3. Petra o Ninni:
    Jättebra att få ta del av era erfarenheter...hade inte tänkt på det :) Då är det är ju bra att man kan provlyssna lite innnan man bestämmer sig .....
    /Monica

    SvaraRadera
  4. Har inte provat på det där än. Låter skönt när man ligger på stranden:))
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Japp - jag lyssnar nästan jämt på bok; när jag kommer hem och skall röja i köket, lagar middag, städar, gör andra mindre roliga saker, promenerar, har svårt att sova..... ;) Har sett att en del bibliotek har utlåning av mp3-filer. Själv har jag en datorkunnig dotter ;) Ha en trevlig helg, kramis =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...