-11 grader och strålande sol / -11 degrees and the sun is shining ;)

Idag har vi haft ännu en kall och solig dag och i går snöade det faktiskt lite, så det känns riktigt vintrigt nu. Ibland önskar jag att jag var lite mer frilufts människa och var ute på isen och åkte skridskor. När jag körde förbi med bilen såg jag att Norrviken var full med människor som promenerade eller åkte skridskor. Det ser så härligt ut!
Jag valde istället att åka till Ulriksdals slottsträdgård för att få lite lisa för själen. Det är härligt att gå där och botanisera och få inspiration och så hade jag ett presentkort (som jag fick när jag fyllde) som brände i väskan ;)
Det "bidde" en ur snygg glasklocka och några taklökar. Har tänkt att den ska stå på bordet på altanen men det kanske inte ska vara så många minusgrader då....den pryder matbordet så länge.

/ Today, another cold and sunny winterday, and yesterday we even hade some snowfall, so now it´s feels like real winter . Sometimes I wish, that I was a little bit more sporty and was out at the ice, doing some skating. Today I drive past the lake Norrviken and there was so many people out there skating or just walking ...it looks so.... nice!
I choose to go to Ulriksdals garden instead to have some solace to the soul and get some inspiration and just look at all the beautiful flowers and things (I had some money "burning" in my pocket that I get for present at my birthday). I bougth a beautiful cover of glas and some taklök. It vill be placed at the terrase, but maybe not now when it´s so cold outside....I keep it inside for now.



Jag var bara tvungen att ta några bilder på alla vackra Okideér där...!!

/ I just hade to take some photos att all the beautiful Orchids there...!!




9 kommentarer:

  1. Låter som en utflykt i min smak:)
    Älskar glasklockor!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig glasklocka och så vackert planterad/dekorerad.
    Trevlig kväll, Petra

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ha så många vackra trädgårdar sådär runt knuten.
    Ska själv ut på isen på tisdag kanske ska jag utmana dig ?
    Kramar från Betty !

    SvaraRadera
  4. Åhh vilken härlig dag.. önskade att jag bodde närmare ett sådant ställe.
    Linda

    SvaraRadera
  5. Tack för gulligt inlägg, hälsade sambon det du skrev. Jag brukar också åka till Ulriksdal för att få lite "luft". Det är så härligt att gå runt där tycker jag också, kruxet är bara att man aldrig kommer tomhänt därifrån. Snygg glasklocka o jättefina bilder.

    SvaraRadera
  6. Vackra, vackra bilder!
    Inte tycker jag att man behöver roa sig så som alla andra utan man gör som du - njuter på det egna sättet!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  7. Kameran har jag i fickan hela tiden. Affären men 50% REA, är Råsunda varuhus.
    Gamla filmstaden har inte några sådana affärer än.
    Snart är det dags att gå till arbetet. Njuter av ledigheten ett tag till.

    SvaraRadera
  8. Så vackra orkideer!

    Jag hade gärna åkt skridskor - men vi har så sällan blanka isar här uooe.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  9. Men det är precis lika nyttigt att åka på sådana utflykter, tycker jag :)
    Orkidéerna är verkligen vackra.
    Och din glasklocka blev fin med ditt arrangemang.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...