1 år sen.../ 1 year ago ...

För exakt ett år sedan satt jag och knåpade ihop mitt första inlägg på min blogg. Jag hade upptäckt blogg världen och tänkte att det skulle vara kul att ha en egen ...det blev faktiskt t.o.m. tre st.
Innan mitt första inlägg hamnade där det skulle, tillbringade jag en bra stund för att hitta rätt bland layouter och försökte klura ut hur jag skulle få in bilder rätt.
Sen dess har jag lärt mig så mycket både om datorn och om trädgården och en massa andra saker....
Framför allt har nog intresset för trädgården och fotografering växt. Jag älskar verkligen att påta i jorden och blir så lycklig om det växer och ser ut som jag tänkt. Får jag sen till ett foto som jag är nöjd med, så är lyckan gjord.
Det har gett mig så mycket glädje, inspiration och nya kunskaper att blogga och att följa alla härliga bloggare ute i syber rymden :)
Tack alla bloggare som inspirerar.
Ni har blivit en stor del av mitt liv :) och jag ser fram emot år 2009 !


/Exactly a year ago I put together my first contribution at my blogg. I had discovered the world of bloggs and tought it would be nice having one of my own...actualy, it became three of them.
It took a while before the first contribution was at the right place. I hade to find out how to get the layout I wanted and how to get the pictures right.
Sins then I´ve learn a lot about the computor and gardening and a lot of other things to....
Interest for gardening and photographing has grown the most. I just love to poke about the soil and I be so happy when the plants look like I imagine and I´m so pleased if I can cath the beautiness in a photo.
To do blogging and follow all lovley bloggers out in the cyber space, have given me so much joy, inspiration and new knewledge :)
Thanks all bloggers out there for inspire me.
You are a big part of my life now :) and I´m look forward to year 2009 !


Måste visa de underbara Rolf Berg tomtarna .... Jag blir glad av att titta på dem :)
/ Just have to show you the wondeful brownies of Rolf Berg ...they make me smile :)





8 kommentarer:

  1. Grattis på ett-årsdagen! Visst är det givande att blogga. Jag kunde aldrig tro att det skulle ge mig sååå mycket. Så vi fortsätter väl ett tag till eller hur;)
    God fortsättning på det nya året!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Grattis och hurra på 1-års dagen!
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och ett minst lika givande och inspirerande nytt bloggår!
    Kramar Trollmor

    SvaraRadera
  3. Stort grattis på 1- årsdagen, jag har också några Rolf Berg tomtar, tycker också om dem. Trevlig fortsättning på nya året.

    SvaraRadera
  4. Stort grattis på 1 årsdagen!!
    Är så imponerad att du har tre stycken.Ser framemot att se vad som händer här framöver med!
    Charmiga tomtar:)

    SvaraRadera
  5. Hej Monica och tack för besöket!

    Hipp, hipp hurra för din blogg idag! Vad kul att du skrivit i ett år nu. Jag håller med dig i vart enda ord du skriver om jord, trädgård, påta och foto. Så enkla men så in i själen härliga saker att hålla på med.

    Fortsätt ditt goda arbete under 2009!

    Stor varm kram

    ANKAN (som nu är pigg efter magslängen och njuter av härligt vinterväder, -12 nu på kvällen.)

    SvaraRadera
  6. Gratulerar på 1 Årsdagen !
    Yes, blogvärlden är verkligen roligt, och man delar tankar men likasinnade och blir inspirerad och kan ge inspiration.
    TACK att du finns med din blog !
    Bamsekram, Petra

    SvaraRadera
  7. Grattis på ett årsdagen!!! Ett fortsatt gott och härligt nytt år önskar jag dig!

    Kram Annie

    SvaraRadera
  8. Hej Monica!
    Ville bara tacka för dina gulliga kommentarer, de värmer. Jag vet inte hur många timmar jag har lagt ned på detta, det är som ett gift, kan inte låta bli.
    Dina bilder i bildspelet är otroligt fina. Hälsa dottern din också.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...