Utmaning /Challenge

Merja har gett mig en utmaning....
/ I´ve been challanged by Merja ...

Här är några sanningar om mig .../ Here is some truth about me ...

8 Favoritprogram:

Deckare av alla sorter. Både Svenska och Utlänska. / Detective storys of all kind. Both swedish and foreign. For example
- Wallander
- Beck
- CIA
- Morden i Midsummer/ The Murder in Midsummer
- Trädgårdsprogram/Garden programs
Inredning T.ex./ Home furnishings programs. For example:
- Simon & Tomas
- Äntligen hemma
Såpor... (fråga mig inte varför..:)/...Don´t ask me why...:)
- Let´s dance

8 Saker jag gjorde i går /8 things I did yesterday

- Började läsa Liza Marklunds bok Livstid /Started to read Liza Marklunds book Lifetime
- Var på Solvalla och spelade på hästar / Bet on horses at Solvalla
- Småsnackade med Ulrika /Chat a little bir with Ulrika
- Tittade till övervintrarna i växthuset /Hade a look at the plants who spend the winter in the greenhouse
- Tog en bloggrunda... / Visiting among the bloggers...
- Skrev en inköpslista för i dag / Write a list of what to shop today
- Tittade om Julrosknoppen klarat att det blivit kyligare / Had a look if the bud of Helleborus take the cold...
- Skickade några mail /Send some mail

8 saker som jag ser fram emot /8 things I look forward to

- Att få umgås med mitt barnbarn (ska vara barnvakt i morgon)
/ To spend some time with my grandchild (I´m babysitting tomorrow)
- Fortsätta att läsa i min bok / Continue to read my book
- Få vara ledig ännu några dagar / To be free from work a few days more
- Snart få resa till Thailand igen /Holiday in Thailand again
- Lära mig massa nya saker ... / To learn new things ..
- Våren och att få "påta" i jorden igen / Springtime and to poke about in the soil
- Få njuta av alla sköna blogginlägg nästa år.../ Enjoy all the nice bloggs next year
- Nyårsfirande i goda vänners lag...../ Celebrating the newyear with good freinds

8 restauranger jag gillar/ 8 resturants I like

Här måste jag säga som Merja sa. Jag har ingen favorit för det händer väldigt sällan att jag går på reastaurang...
/I hade to say the same as Merja said. I have no favourite because I´m almost never go to resturant...

8 saker på min önskelista / 8 thing at my wish list

- Familjens väl och ve förståss / Prosperous of my family ofcourse
- Att jag får behålla jobbet i dessa tider.../ Hope I keep my work, in this time....
- Lite snö denna vinter skulle inte vara helt fel
/ should be nice with some snow this winter
- Att en viss skola får sig en knäpp på näsan (ooops..nu blev jag lite f-bannad)
/ Whish that a certain school have a reprimand (ooops...now I get a little angry)
...sen kan jag inte komma på nåt mer just nu :) /...cant think of anything more for now :)

Regler:/Rules:
1) Publicera reglerna på din blogg /Publish the rules on your blogg

2)Svara på de fem 8-sakerna .../ Answer the 8-things ...
8 Favoritprogram /Favourite program
8 Saker jag gjorde igår/ Things I did yesterday
8 Saker jag ser fram emot/ Things I look forward to
8 Restauranger som jag gillar/ Resturants I like
8 Saker på min önskelista/ Things on my wish list

3)Meddela de utmanade på deras bloggar
/Inform the person you challange at there blogg


Phu....blev sittande en lång stund med detta ...och om du vill Eva ...så utmanar jag dig att berätta några sanningar om dig själv :)

3 kommentarer:

  1. Rolig läsning !
    Spännande att ni snart reser till Thailand igen.
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt år i fall vi inte "läses" igen.
    Petra

    SvaraRadera
  2. God fortsättning Monica!
    Jag tar din utmaning till mig. När åker ni till Thailand? Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    Kram/Eva

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år!!!
    Önskar vi dig, nu går det mot ljusare och varmare tider. Härligt.
    Carina och Ken

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...