Några detaljer från min jul 2008 / Some details from my Christmas 2008

Sen eftermiddag och Annandag Jul. Nu har vi haft ett par lata dagar och flera väntar.. Tänk att Julen, så gott som, är över och snart ska vi välkomna
År 2009 !
/It´s late afternoon at boxingday. We hade a pair of lazy days and more to come...Christmas is almost over alredy and soon we are ready to Velcome
the year of 2009 !


Julafton år 2008 firades hemma hos oss. Vårt "knytis" Julbord intogs av Pappa och en av mina bröder, min dotter med familj och min syster med familj. Till kaffet dök även den andra brodern upp med sin familj. Det var länge sen vi var alla syskon + pappa på en och samma gång...Jättekul!
/ My family was together at our house this Christmas, year 2008. My Daddy and one of my brothers, my doughter with family and my sister with her family was visiting us for Christmasdinner. When it´s time for coffee, my sekond brother with his family show up as well. It was a long time since we all were together at the same time...


Efter maten dök Tomten upp och han hade en del klappar att dela ut. Vår "minsting" i familjen hann knappt med att öppna alla spännande paket ...det var härligt att se :)
Det är dock inte tomten på bilden, som knackade på dörren. Jag hade inte kameran redo... så jag visar hus tomten, som värmer sig vid kaminen.....eller, hur är det nu egentligen??? Finns det flera tomtar ???
/ When the food was eaten and everyone was full...the Santa knock on the door. There was a lot of Christmaspresents and the smallest one in the family, had a hard time to opend them all....Lovely to see :)
Alltough it was not the Santa on the picture, who knocked on the door. Unfortunately I did´nt have the camera redy ...så I show you our Santa of the house instead. ..or, IS there more than one Santa ???


Vet inte hur många bilder jag tagit och sen kasserat, på den vackra julgranen. Det är stört omöjligt att göra den rättvisa på bild...:(
Tomten lämnade kvar några paket under granen. Barnen som ska ha dem kommer på tisdag.
/ I don´t know how many pics I´ve been taken and throw away, at the beautyful Christmastree. It´s inpossible to give a fair picture of it....:(
Santa was leaving some presents under the Cristmastree. There are coming children to pic them up at tuseday.



Den enda Amaryllisen som inte blommat före jul (av de tre lökar jag satte) är 'Magic Green' och den får vi njuta av nu.....
/The only Amaryllis who´s flowering over Christmas (I plant three bulbs)
is 'Magic Green'. I enjoy it now.....


...och Titta! i rabatten tittar en knopp av Julrosen 'Silver Moon' fram :)
/...and have a Look! a bud of Heleborus 'Silver Moon' been visible in the flowerbed :)

Må så Gott och God Fortsättning ....


4 kommentarer:

  1. Fin blomknopp du har i julrosen. Den slår nog snart ut så du kan njuta av den:)
    God fortsättning på julen!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning Monica!
    Du har verkligen sinne för detaljer, det ser så varmt o inbjudande ut, när jag tittar på dina bilder. Kram/Eva

    SvaraRadera
  3. Så mysigt du ser ut på dina bilder! Amaryllisen är otroligt vacker med de röda och gröna strimmorna.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Du har en utmaning hos mig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...