Födelsedag och 3:e Advent // Birthday and the third Advent


I dag är det tredje Advent och i går passerade jag 50 års strecket och familj och goda vänner hjälpte mig att fira..... Det var glöggbuffé, presenter och även lite caterad mat bestående av:

* Pinchos med chorizo, grillad röd paprika och sardellkräm
* Paëlla gjord av Risoni med kyckling, räkor och musslor
* Aïoli
* Blandad grönsallad
* Vinaigrette
* Hembakat olivbröd, smör

Jättegott...! och väldigt bekvämt att få maten färdig och levererad till dören.

// Today it´s the third Advent and yesterday I became a fifty-yer-old. Family and freinds was helping me celebrate. There was a buffet of glögg, presents and I had catering some food, containe:

* Pinchos with chorizo, grilled red paprika and sardellcrème
* Paëlla, of Risoni, with chicken, shrimp and mussel
* Aïoli
* Salad
* Vinaigrette
* Homemade olivebread, butter

Very tasty...! and so convenient to have the food, ready to eat and delivered to the door.



Jag fick massor med presenter...här är några av dem.
En prins (som väntar på att bli kysst....?), Alvar Altovasen som jag velat ha i många år, ett jättevackert halsband, vin och en del annat. Av maken fick jag en ny digitalkamera.

// I get a lot of presents ...here is some of them.
A Prins (waiting for a kiss...?), a vase of Alvar Alto/Ittala, that I wanted for years now, a beatuiful necklase, some vine and so on.....My husband give me a new digitalcamera.



Nu är det bara köra på som vanligt igen och fokusera mot jul och julstök.
Önskar er alla en bra vecka ....

// Now it´s just to focus to christmas with all the things that belong. Whish you alla a good week....

3 kommentarer:

  1. Ett stort Grattis säger jag till Dig och din stora dag!!! Du har även en liten present att hämta inne på min sida!

    Grattis än en gång till allt! ;-)

    SvaraRadera
  2. G*R*A*T*T*I*S !! *trumpetfanfar* Ett jättegrattis i efterskott! Men oj - att fylla jämt på lucia - det var verkligen bra jobbat! =) Och vad fina presenter du fått! En grodprins... oj! Och kamera - kors! =)Vad smart med glöggbuffe och det låter så gott =)
    Du frågade om Julros, den är ju rätt tålig. Jag har låtit min stå i kruka ute men inte så långt från husväggen för att få lite värme, och den har klarat frostknäppar på ett par minus. När det slog till och blev -10, fick den bo i källaren tills det värsta var över. Kommer det ett rikligt snöfall, så får den också slippa tung snö. Kan du hitta en kring 100-lappen är det ett fynd, annars ligger de i pris 129 kr här i stan. Frodig, grön, tjocka stammar och gärna ett par knoppar på gång =) Så unna dig nu en present till dig själv =) Kramen =)

    SvaraRadera
  3. Glöggbuffe lät spännande!

    Hoppas du tagit igen dig efter firandet och kan njuta av alla fina presenter du fick.

    Önskar även dig en bra vecka!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...