Växthuset är vinterbonat / The greenhouse ready for winter


Kent klär insidan med bubbelplast
/Kent dress up the inside with bubbelplast....

Vi lägger frigolit som isolering, på golvet
/ And on the floor as insulation ...frigolit.


Jag ska försöka övervintra dessa vatten hyacinter i växthuset i år. Hoppas de klarar vintern på det sättet. Mer om trädgårdsdammen finns att läsa här.
/I`ll try to let these waterhyacinth spend the winter in the greenhouse and I hope they still live when spring is here again. You kan read more about the garden pond here.



Här är några övervintrarna...håller tummarna att de klarar sig lika bra som förra vintern :)
/Here are some of the plants who will spend the winter in the greenhouse
...I hope they make it as well as last winter:)



6 kommentarer:

  1. Så mysigt dina växter får det i vinter.
    Med en frostvakt klarar de sig säkert till våren.
    Ha de...
    Ann

    SvaraRadera
  2. Så smart med frigoliten på golvet!
    Ni kan komma och göra likadant här!
    Linda

    SvaraRadera
  3. Å, så underbart att ha ett växthus! Hoppas dina växter klarar sig nu i vinter, det ser ju ombonat ut!

    SvaraRadera
  4. Oj så härligt vintrigt växthus! Jag skulle oxå behöva bona in mitt med bubbelplast men oj vad mycket plast det skulle gå åt och alldeles för jobbigt så jag chansar utan det i år! Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt att kunna använda och förvara växterna där hela vintern. Håller tummarna att dom klarar sig!

    SvaraRadera
  6. Här var det ordning och reda må jag säga. Det har inte jag.
    Kul och hitta hit.
    annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...