I dagsljuset // In daylight


I dag har jag äntligen städat och försökt få till lite mys på Altanen. Var tvungen att passa på när jag är hemma på dagtid...De ljusa timmarna är inte många den här tiden på året och det gäller att hinna ta vara på dagsljuset. Vinrankan i växthuset har oxå blivit beskuren och det var nödvändigt att städa bort lite visset från övervintrande Pellisar och Fuschior oxå. Det är viktigt att det inte är skräpigt runt växterna så att skadedjur får fäste...Jag hann t.o.m. få ordning på min lilla trädgårdsbod :) Phu, vad skönt det känns. Nu är jag lite fatt med en massa småsaker (som dock tar en del tid...) som jag legat efter med. Hos oss har vi fått jättemycket snö och det känns verkligen som vinter helt plötsligt.
Och i trädgårdsdamme....

// At last I´ve done some tidying up and a try to do our terrace a little bit cosy. I hade to do this when I´m home during the daytime ..The daylight is very short this time a year and you have to catch it. In the green house I also cut the grapevine and it was necessary to clean up a little bit among the plants who spend the winter in here. It´s important that it´s not messy so that the noxius insect can be keept away...My little gardenshed also get some cleaning out :) Yes...it feels good. At last I`ve done som small things (takes a while though...) that I wanted to do for a long time. We have a lot of snow were we live and it´s suddenly feels like winter.
And in the gardenpond...

4 kommentarer:

  1. Du har varit riktigt flitig ser jag:) Mysigt att det kommit lite snö, hoppas att den får ligga kvar till jul då även om jag inte är någon älskare av vintern.
    Men visst är det mysigare att få en vit jul!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Så rätt du har, man ska passa på och ta vara på dem ljusa dagstimmarna.
    Fin deko på altanen!
    Nu har även vi fått lite snö och minusgrader här vid Sydkusten. Snöängeln jag flaxade till blev förstörd av min galen hund, hon passade på och rulla sig med mig, hon trodde det är en ny lek ;O)
    Ha en riktig mysig sönndag
    Petra

    SvaraRadera
  3. I like your picture with the daylight.
    So long and have a nice nigth, tonight.
    Kvelli

    SvaraRadera
  4. Så inbjudande vackert du gjort på altanen! Så skulle jag också vilja ha!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...