Vintertid / Wintertime

Jaha, nu var det då dags att få tillbaka en timme (sommartid -vintertid). Som vanligt så var jag inte riktigt med, utan upptäckte i morse att vi ju faktiskt var uppe en tim. tidigare än vanligt :)
Vintertid ja, smultronen blommar liksom en hel del annat....
/ Okey, time to get one our back (summertime-Wintertime). As usual we discovered that we get up from bed one our earlier than usual :)
Wintertime, yes, but the strawberry is flowering again and so do a lot of other plants....



Höstastern har en härlig färg tycker jag....



Stjernflockan blommar igen.
/ Flowering again...


Rosen New Dawns sista knoppar slår ut...det trodde jag aldrig. Hon är helt klart en favorit.
/ The last bud of New Dawn...one of my favourite roses.


Kanske dessa rosenknoppar oxå orkar...Till vänster, en gul krukros köpt på Ica typ, i mitten Sneewitchen och till höger har vi Lill Lindfors.
/ Hope these buds be able to bloom to, before the wintercold is here. To the left, a yellow ros that I bought in the grocery store, in the middle Sneewitchen and to the right Lill Lindfors.

Upptäckte att denna röda Cyklamen har fantastiskt vackra skruvade knoppar.
/ I discovered that this red Cyklamen have fantastic beautiful spin buds.


Fyndade Hostor och Ormbunkar på Coop i lördags. Under 20 kr betalade jag för plantorna. Alldeles utmärkt, då jag tänker göra en skuggrabatt på framsidan till våren....
/ I make a real bargain at Coop yesterday. Fern and Funkia, perfect for my planed flowerbed in the shade....


Hittade några kvarglömda morötter i landet oxå...:)
/ Find some forgotten carotts in the vegetable garden to ..:)

5 kommentarer:

  1. Åh..så fina bilder du tagit.Kul att så mycket blommar än.Roliga fynd.

    SvaraRadera
  2. Vintertid - ett trist ord tycker jag ;) Men jag kom ihåg klockan och påminnde dottern som skulle upp och jobba 6.30, behövde ju inte gå upp en timme förtidigt :)
    Men hallå - blommar din stjärflocka igen?!! Den röda som är så fin!! Måste ut och glutta i morgon - när jag tagit på simfötterna förstås!
    Det pratas om kyligare väder nästa vecka - hoppas, hoppas inte..... gillar inte kylan som är med regn och fukt.
    Bra att fynda växter på rea nu, det har jag också gjort och de som inte kom i sin rabatt, står nedgrävda med kruka och allt i pallkragen för att vara skyddade i vinter. Ha nu en bra start på veckan, vi hörs 8`)

    SvaraRadera
  3. Hej Monica!

    Oj vilken fin sida du har. Hit kommer jag garanterat att återvända.

    Underbar bild på stjärnflockan som är en av mina favoriter! Har grävt ner några i rabatten idag faktiskt.

    Ha det gott!

    Kram ANKAN

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder har du fångad in, tänk hur mycket som fortfarande blommar härnere i Skåne! Hoppas att kylan verkligen håller sig borta ett tag till. Ha en fin veckostart.
    Petra

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder du har tagit!
    Speciellt närbilden, som en tavla.
    Berberisbusken blev ju jättesnygg!
    Tänk som det kan bli bara man vägar prova nya saker ibland. Fram för mer klippning och uppstamning :)
    Intressant med din gipsform. Jag har länge tänkt att jag ska göra en pumpa, efter att ha läst om det i en tidning. Men det har fortfarande inte blivit av. Är det svårt?

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...