Till vintervila....

Natten till idag var närmare nollan igen så nu vågar jag inte låta mina två Änglatrumpeter stå ute längre. I dag blev de utkörda ur sina krukor och fick rötterna avskurna och lövverket avskalat. Grenarna skars ner lite och sen sattes de i plaspåsar och fick flytta in i sitt vinterrum. Det låter grymt...men det funkar bra och de sätter fart igen varje vår.




Dhaliaknölarna grävdes oxå upp och ligger på tork några dagar innan de får krypa ner i mörkret och somna in för vintern......





5 kommentarer:

  1. Hej! Tur jag titta in till dig!!! Jag var ju och hämta en stor änglatrumpet idag som jag fått av min trädgårdskompis....Åh den står ute i en säck på trappan...Måste ju ställa in den! Ska bli spännande till nästa sommar och se hur den blir! ;-)Har aldrig haft en tumpet förrut! Det är mycket att stå i nu när hösten kommit! Ha en skön fortsatt helg! Kram C

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har :)Har aldrig själv provat på änglatrumpeter men en vacker dag kanske. Kommer inte ta in mina frösådda dahlior utan de får vissna ned och förhoppningsvis kommer nya upp nästa år.

    SvaraRadera
  3. Hälsningar från en stormdrabbad trädgård, hos mig välte stormen inatt och idag alla stora Trompeter, klokt av dig som har grävd upp dina och flyttat in, mina hade fortfarande så många blommor men nu är dem ödeslagda. :o( Som tur är tål dem mycket stryk, så jag har hopp att dem kommer lika fina kommande sommar. Trevlig kväll.

    SvaraRadera
  4. Hej igen, läste att dina trompeter fick rötterna avskurna.....ähm...? inte väl helt? Hur gör du? Snälla berätta för mig, måste nu så smoningnom flytta in alla mina "jättar" vill ju ha en skog av trompeter även nästa saisong.
    Ciao.

    SvaraRadera
  5. WOW WOW!!! Vilka trumpeter!
    Jag har gett upp mina...
    Jag är grymt imponerad!
    Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...