Äntligen fredag! /At last...friday!

Åhhh...vad skönt att det är fredag och ledigt ett par dar.

/Åhhh...how nice, it´s friday ad freetime for a couple of days


Ett glas vin och en del av ingredienserna till en middag med lax och chevrégrönsaker .....nu får jag se till att den febrige maken får nån mat i sig.

/A glas of vine and some of the ingredient to a dinner whit salmon and chevrévegetable...I have to make my husband (who is sick) to eat something.


Måste kolla hur det står till ute i växthuset innan jag lagar mat. Pelargoner och fuchia blommar för fullt....! snart är det hög tid att vinterbona i växthuset, så att de inte fryser ihjäl....

/ Just have to take a look in the greenhouse befor I start cooking. Pelagoner och Fuchia is still flowering...! soon we have to fit out for winter in the greenhouse...






...och utanför växthuset blommar Primulan Belarina/Pink Ice bland höstlöven.

/ ...and outside the greenhouse the Belarina (Primula) flowering among the leaves.



Nu ska jag titta på Idol...Min bror är en exakt kopia av Anders Bagge i juryn, så det är nästan kusligt att se.

/ now I´m going to see Idol at TV...my brother is just look alike Anders Bagge in the jury, it´s almost scary.....

6 kommentarer:

  1. Trevlig helg önskar jag dig med! Så mycket fint du har i växthuset. Nästan lite synd att snart är det över. Hur vinterbonar du ditt växthus? Nyfiken? Själv tänker jag försöka övervintra en hel del i växthuset i år. Man måste ju se hur det går och om det funkar... Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Camilla / Jag klär växthuset med bubbeleplast invändigt och har extraljus i form av lysrör och en fostvakt. Förra året, som var det första vi övervintrade på detta sätt, funkade väldigt bra och alla växter klarade sig fint.......

    SvaraRadera
  3. Så roligt Monica att du hittat till min enkla blogg.
    Jag uppskattar alla som mindre eller mer kommenterar regelbundet - det gör det hela så mycket roligare!
    Du har en jättefin blogg och mycket fina bilder.
    Roligt med blommande Primula - även jag har ett par sorter som blommar nu och som brukar blomma på våren.
    Drar lotten på måndag och hoppas naturligtvis att just du vinner!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  4. Det kallar jag verkligen för vardagslyx....vin, lax, ost helgen kunde inte börja bättre. Synd att maken är sjuk.
    Jag har fortfarande mycket ute i trädgården, nätterna håller sig runt +10 grader, bara igor var det risk för frost, men den kom inte heller :o). Jag övervintrar det mesta i vinterträdgården. Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  5. Mums för den primulan!!!!
    En rikgig skönhet!
    Smakade maten bra?
    Linda

    SvaraRadera
  6. Mmm...Middagen lät riktigt god.
    Så fint du har i växthuset! Övervintrar du Fuchiorna med? Har provat men har inte haft någon tur med dom.Ha det gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...