Sjuk/ Sick...

Ja, nu är det min tur att vara risig....trots att jag tog influensavaccin för ett par veckor sen. Förra vecka var maken hemma ett par dar med hög feber och i dag vaknar jag med ont i halsen och känner mig frusen....
Nåja, hoppas det går över snabbt. I går kände jag ingenting och vi krattade i trädgården hela em. Det känns skönt att få undan lite löv, även om jag vet att det ramlar ner mera :)
/ My turn to be sick....even thoug I took influenzavaccine for a couple of weeks ago. Last week, my husband was home from work a couple of days, with a temperature of 39°C and today I wake up feeling sick....
Well, I´ll hope it´s over soon. Yesterday I did not feel anything and wee was out in the garden raked leafs....


I de här krukorna på trappan vid ingången, planterade jag tre olika Funchior i sommras. De har inte hunnit växa så mycket och nu, till hösten, fyllde jag ut med lite annat runt dem....
/ In These pots I have planted Funkia. They are still very small and, this autumn, I filled out with some outher plants...


6 kommentarer:

  1. Ojjj .. fy då! Hoppas det inte blir långvarigt och allt för jobbigt.
    De säger att man inte är helt skyddad av vaccinet ... och att man inte blir lika sjuk som när man inte har vaccinerat sig... om det kan vara till någon tröst?
    Ingheborgh skickar lite heta tröstar-pössar!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Så trist! Nej det är väl så att man aldrig kan vara helt säker även om man vaccinerat sig...Skönt att du orkar tillbringa lite tid framför datorna iaf:)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blir bara en kortvarig förkylning! Nu när hösten är som allra vackrast vill ju ingen vara sängbunden med feber.
    Vackra bilder du visar (som vanligt), du kan verkligen det där lilla med cameran och bildprigrammet :o)
    Ha det så gott, och vet du vad, rösten låter bara bra när en kvinna är hes, tänk du är Bonny Tyler eller Gianna Nannini...det hjälper mig när jag låter som en rostig vattenkanna.

    SvaraRadera
  4. Oj då - stackars dig *medlidande*. Så du har tagit vacc, jag funderade på detta då jag får det gratis på jobbet men jag vet inte..... *beslutångest* suck...
    Det är fint med olika växter i krukor tycker jag - skall du övervintra dem ute? Jag har en Buxbom i kruka men vet inte om jag skall gräva ned den utifall att....
    Du får krya på dig och hoppas det inte blir långvarigt. Ha det så gott som du kan 8``)

    SvaraRadera
  5. Linda: Jag hoppas att det inte är den fruktade flunsan jag fått. Maken var ju bara sjuk ett par dar...så det kanske inte är så farligt. "Pössarna" från Ineborgh värmer :) /Monica

    Ninni: Ja...datorn är väl det jag orkar göra. Tack för omtanken /Monica

    Petra: Aha, kanske ska jobba på den raspiga röste :) tack för de vänliga orden /Monica

    Lotta: Det är faktiskt första gången jag tar vacccin. Vi får det oxå gratis på jobbet och jag blev övertalad denna gång. Har nog tänkt övervintra i kukorna men kanske täcka med nåt.../Monica

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du har kryat på dig och i alla fall sluppit influensan.
    Ja, löv finns det i överflöd. Fast man kan ju passa på att hoppa lite i lövhögarna och kasta en famnfull i luften :-)
    Så trevligt det ser ut med din krukplantering. Min står och väntar på trappen i en pappkasse, morgondagens/helgens förhoppning ;-)
    Tack rara du för dina ord hos mig.
    Kram och en önskan om en fin helg!
    Trollmor

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...