Busken blev ett träd.../ The bush become a tree...


När vi flyttade in var denna Berberisbuske jättestor och yvig och huserade fritt i ena hörnet av trädgården. Till slut fick jag nog och började klippa i den och det blev en hel del ska jag säga :)Jag behöll endast de översta grenarna och jag är supernöjd med resulatatet.
Numera är det som en liten mysig dunge och violerna trivs där under och sprider sin doft på våren...

/ When we first moved in, this bush of Berberis was enormus and spread out, in one of the corners in the garden. One day I hade enough and start to cut. I just kept the upper part of the bush and I´m so pleased whit the result.
Now a days it´s like a cosy grove, were the violet are sweet-smelling in spring....


5 kommentarer:

  1. Berberis är klart underskattad, fina höstfärger, goda bär till gryta och mycket tacksam för formklippning.

    SvaraRadera
  2. Vad stiligt trädet blev! Kan tänka mig hur mysigt det blev med en "violdungen" :-) Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Ja just ja, Berberisbär kan man äta. Det hade jag glömt. Den är jättefin busken/trädet. Visst har den väldigt eldiga färger på hösten också? Härligt med violer därunder på våren...
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Växte upp med en berberishäck- oj vilka taggar- men din buske som blev stor som ett träd var fin! Skiftar ju vackert i färg/ kram åsa

    SvaraRadera
  5. Den fick du verkligen till!Jag har en som jag inte är nöjd med placeringen, men den har blivit mellanstor redan...Tack Monica, du kan säkerligen ana vad Petra har för sig imorgon? hahaha, ja just det, jag ger mig nu på busken på riktigt. Ha en mysig fredag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...