Betong...


Förra söndagen stod jag på altanen (under tak) och gjöt betong för glatta livet....och här är resultatet. Det blev stjärnor och hjärtan i iskubsformar. Änglar i olika storlekar och äntligen, blev det betong i gipsformen jag gjorde för ett tag sen.


Först gjorde jag en mall av hur ett hjärta ser ut, i min tolkning. Det filade jag på tills det såg ut som jag ville. Sen gjorde jag PlayDoo lera och la runt ikring. Gips smetades på. Det var precis som att lägga grädde på en tårta hi,hi.....Nästa steg var att vända på "tårtan" och lägga gips på andra sidan.


Här har vi den färdiga gipsformen och pumpan är nästa objekt att göra en form av, på samma sätt.
Beskrivning....


Här är råmaterialet från gipsformen. Det var VÄLDIGT spännande att bända isär formen!! Hur ser det ut? Ska formen hålla???? Lite "puligt" var det och man fick vara försiktig på handen......men maken fixade det :)
Hjärtat är väl okey men det behövs filas på lite, innan jag blir nöjd.


Här är ett par hjärtan , prydda med pärlor och silvertråd...får se vad jag ska använda dem till.


Åsså har jag hunnit med att göra några hjärtan med nypon oxå....väldans vad mycket hjärtan det blev............ :)!!!!!



5 kommentarer:

  1. Oj så du har jobbat hårt! Allt ser helt underbart fint ut!
    Kul att se hur du gör dina formar.
    Linda

    SvaraRadera
  2. Så härliga betongsaker du har gjord!!!!
    Och så bra du beskriver gipsformen.Dina betongsaker ser så härlig slät och fin ut.
    Ha en trevlig, kreativ helg!

    SvaraRadera
  3. Så fina saker du gjutit! Det är ju så kul. Fiffig form du gjorde!!

    Första året jag planterade ut Amaryllislökarna..tips från en jobbarkompis. Hoppas på bra resultat:)

    Fin sida du har här, också..har ju bara hittat den med dammen förut.

    SvaraRadera
  4. Åh det ser så roligt ut att gjuta betongsaker! Jag blir så inspirerad av dina fina saker!
    Vad roligt att du skrev en kommentar hos mig så att jag hittade hit:) Vi syns säkert igen...
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. O vad inspirerad jag blir av din sida. Jag kommer att kika in här ofta!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...