Yes...den höll!!


Det gick precis lika lätt att dela på gipsformen, som det såg ut att göra på beskrivningen. Ska bara fila till lite här och där.... Nu får den torka ytterligare ett par dar. Hoppas jag hinner gjuta i helgen....:)


Björnbären,som inte är många, men ack så gooooda.....skördas vartefter de mognar. jag flyttade plantorna i höstas till en plats med mera sol och de ger mer bär i år än de tidigare gjort. Än finns det oxå en och annan jordgubbe att plocka...


Åsså har vi lite mogna Victoriaplommon ....mmmmmmmmuuums.
Tjingeling

5 kommentarer:

  1. Så roligt att formen blev så bra. Hoppas nu att den håller i evigheter så du kan massproducera vackra hjärtan. Ska bli spännande att se slutresultatet. Själv har jag inte hunnit med att göra en form än. Håller just nu på med en form gjord av höns nät och tidningspapper som ska bli en pumpa med mosaik på. När den är klar ska jag testa att göra en gips form.
    Ciao Annika

    SvaraRadera
  2. Så spännande med att göra egen form - det har jag inte vågat mig på ännu.. men vem vet? Skall bli så roligt att se hur det går med gjutningen. Har du en form över, kan du få sälja den till mig ;)
    Lycka till med gjutningen. Alltid roligt att titta in hos dig och se ditt pyssel och annat fint :)
    Ha en bra helg/gjutarhleg? Kram 8`)

    SvaraRadera
  3. Härligt! Då får man se på när du gjuter betonghjärtan i morgon! Kram

    SvaraRadera
  4. Det var dotra som skrev ovan...

    SvaraRadera
  5. Härligt med hjärta! Då kan du göra mängder av dem! / kram åsa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...