Söndagslunk...


Regnet hänger i luften och jag har lite lätt huvudvärk....tog nog ett glas vin för mycket i går kväll :)
Förutom att Kent klippt gräset så blev inte mycket gjort hemma den här helgen inte.
I går hade vi finbesök...Jessica med familj. Hon tragglar på med sitt körkort och var ute och körde med sambon medan vi fick den äran att leka med lillan :) Sen stannade de på middag och vi festade på rotfrukter i ugn, grillad fläskfilé och Bearneis sås. Till efterrätt gjorde jag en fruktsallad.
I dag var vi hos pappa och höll honom sällskap till kaffet och sen vi var en sväng till Bauhaus för att hitta nya lyktor att lysa upp trädgården med. Inte hittade vi några som passar både designmässigt och plånboken ....suck :/
Den här helgen skulle jag ju ha fortsatt med min gipsform som jag ska gjuta i sedan, men, men det får bli en annan dag.
Brasa är tänd och vi har ätit en tidig middag och nu tänker jag hoppa in i duschen för att sen bänka mig i soffan denna söndagkväll.
Kanske läser jag slutet på boken jag läser ...
Då blev du tyst av Christa Bernuth

Tjingeling
Ha en bra vecka

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft en skön helg... fast du inte hittade de lycktorna du ville?
    Linda

    SvaraRadera
  2. och så är det en ny helg, hoppas att du har det lika mysigt och kreativ som jag, tänker bara vara i trädgården och modellera lite om vädret inte tillåter att gräva ute.
    har lagd en länk på min blog...har äntligen lärt mig hur man gör :o)
    Ha det bra,
    Petra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...