Lökar


Som så många andra, säger jag varje år, att jag inte ska köpa några fler lökar...:) Men nu ligger de där i allafall och väntar på att komma i jorden. Vet inte när jag ska hinna med bara, för när jag kommer hem från jobbet och magen fått nåt i sig, då är det ju redan mörkt!


Den lilla vildtulpanen har förökat sig otroligt mycket under åren. Den trivs bra under Hängsälgen och blommar fantastiskt varje vår. Nu bestämde jag mig för att dela lite på beståndet. Grävde upp alla lökar och de fyllde två st rabarberblad i betong. Jag satte tillbaka en del på samma plats och resten hamnar på lite olika platser i trädgården.


Åsså blommar Bellisarna igen.....



2 kommentarer:

  1. är bilden med dem gula vildtulpaner tagen i din egen trädgård? Fantastisk bild, och att dem blommar så rikligt är ovanligt. Ibland få dem 2-3 m² med grönt och endast 2-3 blommor. Gratulerar! Har en fortsatt skön söndagskväll.

    SvaraRadera
  2. Åh...Vilken lycka med vild tulpaner!!! Så fina! Tack för besöket på min blogg... såg att du tittat in hos mig och blev nyfiken på din sida. Jag har snarare problem på åt andra hållet att inte hinna med att köpa nya lökar till min trädgård men i år beställde jag en hel del via internet. Ha en skön söndagskväll! Mvh Camilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...