Schabloner....

Ägnade lördagen åt att hjälpa min dotter lite. De har målat om en vägg i hallen men hon var inte riktigt nöjd. Det fattades nåt ....och hon hade en idé om en schablonmålning med en blomranka av nåt slag ....då ber hon sin mamma :) Jag har förberett mig med att surfa efter info. på internet. Jag hittade en del mönster som jag själv kan tänka mig att använda som mönster på en vägg. Kopierade det och tog det med mig hem på fredagen. Lim i sprayform inhandlades, för det har jag förstått är bra att sätta upp schablonen med medan man målar. Tapetkniven letades fram....




Jag valde och placerade ut de figurer/mönster som jag tyckte var fina, så att de bildade någon slags "ranka" som jag trodde att J skulle tänkas vilja ha....
Sen la jag owerhead papper över och ritade av med en spritpenna.
Tapetkniven använde jag för att skära ut mönstret...det tog hela fredag kvällen :)
När "pillergörat" var klart kollade jag att mönstret skulle bli ung. som jag tänkt mig. Jag använde en blyertspenna och "suddade" över schablonen. Jag blev rätt nöjd med hur det såg ut.

Lördag blev det och jag åkte iväg hem till J. Jaha..... när jag såg väggen och vi diskuterat lite hit och dit så blev det ingen schablonmålning....Vi bestämde att måla en helt annan ranka som jag hittat på nätet och den målade jag på fri hand. Det blev jättefint och vi var mycket nöjda med resultatet.




Ha en bra vecka
Tjingeling

4 kommentarer:

  1. Jag är jatte, jätte nöjd!!!! Men attans vad dåligt samvete jag får av allt jobb du lagt ner till ingen nytta. Skäms!

    Tack snälla, snälla du för all hjälp. Nu älskar jag väggen =)

    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Super fin!

    Inspiration!

    /Li

    SvaraRadera
  3. Vilka fina schabloner- verkligen snyggt! / kram åsa

    SvaraRadera
  4. Va fint det blev. Ska dit på söndag och kolla. Du kanske får komma hem till mig också ;)

    Kram a-k

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...