Lite ditt och datt...

En riktig filmälskare är hon...lilla H. Här tittar hon koncentrerat på Pingu vid datorn. Annars är favoriten just nu Askungen.


I går var jag barnvakt till "min lilla prinsessa". Hade tagit ledigt från jobbet (tur att det är så lungt just nu..) för att hjälpa till när det strulade ihop sig för J med familj. Enligt J hade hon sagt "mommo" så fort hon vaknade....det tycker jag är "gott" att höra :)
H har börjat på dagis (oj vad fort det går....) hon är på inskolning nu....och som gammal dagisfröken, är jag såååå.... nyfiken på hur det ser ut där hon ska vistas hela dagarna. Planen var att jag skulle vara stand by (ifall hon skulle behöva nån...) och hämta henne efter mellanmålet. Nu visade det sig att hon fick den otäcka krupphostan under natten till i går och vi stannade hemma istället. (Hon har haft anfall av falsk krupp en gång tidigare).
Alltså...det innebär att jag måste pricka in nån annan gång för "inspektion" ...:) Men oxå att jag fick mera tid än väntat med henne. Hon var lite snorig men mådde annars bra och vi hade en jättemysig dag...Älskar den ljuvliga ungen!


När jag kom hem städade jag hela huset och plockade in några buketter härliga Dahlior. En av dem hamnade i sovrummet. Den här heter Kurrebo....


Vi har skördat vindruvor i växthuset. De är jättegoda men små och inte så många klasar. På bilden "poserar" de med rosen Schneewitchen/Iceberger.


En bild på Kärleksörten Matrona. Den är som vackrast just nu :)
Tjingeling och trevlig helg
Monica

3 kommentarer:

  1. Vilken fin kärleksört- vad många sorter det finns.=) Den glade gubben i kanten har jag också- helt underbar o vad kul o se att du har en filmkännare i huset! / kram åsa

    SvaraRadera
  2. Hej Monica!
    Vill du var gullig och mail mig? Jag har något på gång..... som jag tror du vill se!!!
    Linda

    SvaraRadera
  3. En sån liten raring :) Förstår att du älskar gullungen =)
    Är det ett betongfat som rosen och vindruvorna poserar på? Ser så fint ut, jag får väl hoppas det kommer en regning helg så jag också kan komma till skott med min gjutning =) Må så gott, kram 8)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...