Lite ditt och datt...


I söndags skördade vi Gul och röd lök. Jag har för mig att de ska torka lite innan man tar in dem, så de får hänga på altanen ett tag.....


Samma dag höll jag på att snubbla över igelkotten, som hade rullat ihop sig på gräset och sov som en stock i solgasset. Det är så roligt att de kommer tillbaka varje år och tassar omkring i trädgården. Det prasslar lite här och det ligger en bajshög där....man kan ana att de varit i farten. Det är inte så ofta man ser dem faktiskt.



Måste visa en bild på den fina Temyntan. Om man bara spolar bort alla löss, som gärna kalasar på den så får den massor med vackra blommor. I år är den inte lika hög och fin som i fjol men det beror nog på att jag delade på...och planterade om den i höstas.

3 kommentarer:

  1. Vad det ser härligt ut med Löken på tork, jag önskar verkligen att jag hade mer plan yta så jag kunde ha mer grönsaksodlingar men jag får inte ta bort lilla gräsmattan. Jag spånade lite i somras med famlijen men fick ett rungande NEJ när jag förslog ett grönsaksland i stället för en grön plätt :) Vad gulligt med en Igelkott!! Förr fanns det många här hos oss men tyvärr så har de nog förkommit i trafiken, men dottern har faktiskt sett en i försomras när hon var på väg hem från en fest - så med andra ord får jag nattsudda om jag skall se Igelkottar =) Må så gott =)

    SvaraRadera
  2. Åhh vad jag längtar efter mina igelkottar .... Vi hade mycket igelkott där vi bodde förrut. Nu har vi INGA alls. Det är något speciellt med just igelkott som går en åt hjärtat! Likadant med ekorrar faktiskt..... och
    rävar.....
    Linda

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med en liten piggekott! Ha en trevlig helg! kram Annie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...