Har läst Khaled Hosseini´s bok Flyga Drake.


--------------------------------------------------------------
Amir och Hassan växer upp som bästa vänner under en omvälvande tid i Kabul. Trots att de uppfostras sida vid sida lever de i två helt skilda världar. Amir är son till en framstående välbärgad man, medan Hassan, som är son till Amirs fars tjänare, tillhör det fattiga och lågt stående hazarfolket. Hassan gör allt för Amir, han försvarar honom i alla lägen, men när Amir en dag får chansen att återgälda Hassans totala lojalitet sviker han.
När Sovjetstyrkor invaderar Kabul och Amir och hans far flyr landet för att skapa sig ett nytt liv i Kalifornien tror Amir att han har gjort sig fri från sitt förflutna. Men han kan inte lämna minnet av Hassan bakom sig.
-----------------------------------------------------------

Vilken fängslande berättelse! //Till Afgahnistan kommer Gud för att gråta// läste jag i recension och grät det gjorde jag oxå på många ställen i boken. Den handlar om rädsla och vänskap.....ja, relationer överhuvudtaget. En helt annan kultur än den som är vår. En mycket bra bok! Det har även gjorts film på boken... titta här

Tjing

1 kommentar:

  1. Åh - visst är boken bra!! Jag läste den på semestern, låg i solen på båtdäcket och sträckläste! En gripande bok - så ruskig.. och så sann - brrr.
    Vad du är duktig som målade blomsterrankorna på frihand! Undra om mina skakiga händer klarat det.. läckert blev det i alla fall :) Tack för kommentaren i min blogg =) Må så gott 8`)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...