Semesterjobba :)

Tänk att det är så svårt att bara sitta still och njuta av de solglimtar som ändå tittar fram då och då under dagen. Men trädgården lockar med så mycket jobb, som man så gärna gör :) Det jag pysslat med i dag är däremot inget nöje utan ett måste.
Jag har krattat och rafsat efter döda grenar i den nyklippta häcken. Resultatet är en massa småsår överallt på armar och händer. Hagtorn som häck hade jag inte valt om det varit jag som planterat...det är en sak som är säkert! Den är inte roligt när det är dags för klippning. Först och främst är den hög och lång sen är den Väldigt taggig och det gäller att få upp alla bortklippta grenar med taggar från marken annars kan man få punka på cyckeln t.ex. (en tagg i däcket) som jag fick ett år..... Denna gång fick jag maken att ta lite mer än vi brukar på framsidan i alla fall...den behöver ju inte vara så hög tycker jag. Nåja...nu är det gjort för denna gång!

Pappa gästade oss i dag och när det blev dags för middag bjöd vi på kokt potatis och lax, en kall sås med stenbitsrom, dill och gräslök och grönsallad med egen odlad sallad, rädisor, sockerärtor och gurka.
Middagen åt vi på altanen där Dahliorna prydde bordet.

Ha det gott
Tjingeling

Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...