Nu har semestern börjat...

och naturligtvis regnar det. I allafall hela dagen i går och då passade på att hjälpa pappa att städa lägenheten så hela måndagen gick åt till det.
I dag regnar det inte men det är igengrått och regnet hän
ger i luften. Ingen värme är det heller... trist.Jag tar och sysselsätter mig med att kika in runt lite bland bloggarna och lägger in lite bilder från min trädgård en stund. Det är alltid kul :)

Den här Klematisen fanns redan när vi flyttade in i vårt hus. Den pryder verkligen sin plats där den klättrar vid altanen.

Parabolen är just nu prydd med "Osteospermum" Stjärnöga

Jag tycker att den här bilden är så vacker på Blåklockan så jag lägger in en bild igen, fast den var i det förra inlägget oxå..... :)

Potatisblomman har överlevt tre vintrar nu och blommar lika villigt varje sommar....


Lewisian jag köpte i våras blommar en andra gång.


Honungslök som har blommat färdigt får mig, av någon anledning att tänka på Linda Lunda och hennes drakar...kanske för att jag ser ett "drak" slott med tinnar och torn i dessa fröställningar :)

Tjingeling
Monica

1 kommentar:

  1. Grattis till semestern :) Jag har nu 3 dagar kvar.... och längtar som bara den! Men det var ju tur att det regnar så jag fick se fina bilder från din trädgård =) Vad kul att du återanvänt Parabolen som vattenblänk! Hmmm, jag har en på landet - kanske skulle jag....? Härlig bild på Honungslöket och vet du - jag håller med dig om "tanken på LindaLunda" och hennes keramig :) Njut nu av att vara ledig, även om det regnar - så är du ledig.... en bok, en utflykt..... 8`)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...