Bären är mogna ...


I dag är det den 16 juli och Kent ägnar ett par timmar åt att plocka de mogna bären av buskarna... :)
Vi fryser in dem och kokar saft senare, när andan faller på.

Vi skördar Vinbär,


Krusbär,

och hallon. De äter vi helst som de är :)


I växthuset har vi skördat de första gurkorna ...


... och på Olivträdet kommer det oliver...! Få se om de växer på sig.




Plommonträdet Victoria, ger frukt för första gången.
Trädet var en bröllopspresent från våra vänner när vi gifte oss aug. 2005



Tjingeling
Monica

4 kommentarer:

  1. Hejsan Monica,
    Vad roligt att du kikade in hos mig.
    Jag blir bara glad när du länkar till mig, ingen fara.
    Vad många bloggar du har. Jag har bara kollat lite snabbt var du skriver om men ska inom kort läsa igenom den bättre.
    Ha det så bra,kram Gerda.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken skördarglädje!
    Ni kommer att ha en riktig guldgruva i frysen :-)
    Jag plockade av våra svarta vinbär idag. Det räckte precis till en ugnspannkaka kryddad med kardemumma, mums!
    Tack snälla du för dina rara ord, det värmde!
    Ha det så gott!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj vilken skörd.. ja jag skördade ju lite annat..lavendel! =) kram åsa

    SvaraRadera
  4. Åhh så mycket godsaker! Här stryker jordgubbarna innan man ens hinner se att de är mogna. Är det inte dottern som äter dem är det Lukas(hunden)
    Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...