Måndag igen...

Det känns som om man varit ledig jättelänge, bara för att helgen var en dag längre än vanligt. Jag har i alla fall hunnit städa hela huset, duschat av alla planteringskrukor, städat vid planteringshörnan, tagit bort trådalger ur dammen, flyttat om lite plantor, fotat lite, tvättat kläder och hängt på tork ute och sist men inte minst, umgåtts med mitt barnbarn Hilda som jag var barnvakt åt medans föräldrarna var på bröllop i Mariefred. En 1 1/2 åring kräver ju sin tid..... :).
Kent han var på landet hos sin bror och fiskade. Det hade han längtat efter.....


Här är några bilder av det som blommar just nu i min trädgård

Aklejor i olika färger är såååå...vackra. Den mörka har planterat sig själv mitt i Doft Pionen och den andra är en PastellAkleja.


Jätte Allium " albipoilosum" är på gång

Kungsnäva "geranium magnificum fotograferad bakifrån.
Honungslök "Allium Nectaroscordum Siculum"

Klematis "Dr Ruppel"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...