Det är sån stiltje på jobbet nu. Folk verkar ha tagit semester redan.....annars brukar det vara fullt upp denna vecka oxå och det har vi ju planerat personal för. Det blir såååå... tråkigt och dagarna blir såååå...långa när det inte händer nästan någonting.....
Än har jag drygt en vecka kvar att jobba innan semestern börjar. Tyvärr så står det i tidningen i dag att juli månad kommer att bjuda på ömsom sol och ömsom regn. Sommarsemester i min smak ska bjuda på mycket sol för att jag ska bli nöjd :) men, men det är inte ju inte lönt att redan innan semestern börja oja sig om vädret! Det är bara att gilla läget hur det än blir....
För övrigt började jag nästan gråta i morse. När jag gett fiskarna morgonmat och öppnat dörrarna till växthuset för ventilation upptäcker jag en bajshög på gräsmattan.....Åhhhnej! hur har de f-b rådjuren kommit in här.....? Jo, jo rosknoppar som jag väntat på ska öppna sig är UPPÄTNA och......jag hann inte kolla förödelsen för jag var tvungen att rusa till bussen. Det hör till saken att vi inte haft besök av de där "odjuren" på flera år sen vi "byggde in oss" med grindar och staket. Så hur i allsin dar har de lyckats komma in nu???? Måste undersöka saken ordentligt när jag kommer hem.





Tjingeling


1 kommentar:

  1. Vilken otur att du fått besök av odjuren! Fy vad det är tråkigt... det är just odjuren som hindrar mig från att ha mindre rosor och enbart klätterrosor. Men jag skall försöka klura ut något sätt att i alla fall ha någon sorts buskros.
    Här är det också långsamt att jobba, en del har gått på semester och det är lite tråkigt lungt.... jag har 2,5 v kvar att stå ut.... men får jag tjuvblogga lite så blir inte dagarna så lång. ;) Ha det gott 8`)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...